مدیر عامل بنیاد فرهنگی، هنری امام رضا (ع) گفت: 200 نقطه از 75 کشور قاره های اروپا، آمریکا، آسیا، استرالیا و 31 استان ایران میزبان برنامه های دوازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در سال جاری هستند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، سید جواد جعفری در جمع خبرنگاران گفت: افتتاحیه این جشنواره هم زمان با سال روز ولادت حضرت معصومه (س) در قم و مراسم پایانی آن هم زمان با سال روز ولادت حضرت امام رضا (ع) در مشهد خواهد بود.

وی با بیان این که جشنواره امام رضا (ع) به سمت مردمی شدن در حرکت است بیان کرد: 2/58 درصد از برنامه های این جشنواره توسط مردم و 8/41 درصد برنامه ها هم توسط نهادها و دستگاه های عضو جشنواره اجرا می شود ،که این نشان دهنده حرکت جشنواره به سمت مردمی شدن است.

جعفری با اشاره به بخش های هشت گانه دوازدهمین دوره از جشنواره امام رضا (ع) بیان کرد: در بخش ملی 85 برنامه طراحی و تلاش شده است که بخش علمی این برنامه ها تقویت شود لذا شمار قابل توجهی از حوزویان، دانشگاهیان و فرهیختگان کشور در این بخش حضور دارند.

دبیر این جشنواره هم چنین افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی، پنجم ذیقعده را روز تکریم و بزرگداشت امام زادگان نام گذاری کرده و به همین مناسبت بخش ویژه ای در جشنواره امام رضا (ع) با همین عنوان برنامه ریزی شده است.

وی افزود: امسال هم زمان با پنجم ذیقعده و دهه کرامت با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه کشور دو بقعه متبرکه بی بی حکیمه در گچساران و بقعه امامزاده حسین بن موسی الکاظم در طبس میزبان برگزاری کنگره تکریم امامزادگان خواهند بود.

دبیر جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) در بخش دیگری از این نشست به برگزاری هفته های فرهنگ رضوی اشاره کرد و با بیان این که این هفته ها در کرمانشاه،کرمان،جنوب کرمان،اردبیل و قزوین برگزار می شود، اظهار داشت : بیستم اردیبهشت ماه جاری با حضور مقامات عالی کشوری و استانی هفته های فرهنگ رضوی در کرمانشاه آغاز می شود.

جعفری با بیان اینکه دو سیاست مهم و راهبردی در برنامه های هفته های فرهنگ رضوی دنبال می شود، گفت: یکی از این سیاست ها توسعه زمانی برنامه های جشنواره امام رضا (ع) می باشد که با برگزاری هفته های فرهنگ رضوی ماه ها قبل از دهه کرامت آغاز می شود و مردم ایران با این هفته ها به استقبال جشن های دهه کرامت خواهند رفت.

وی هم چنین از ارسال 5000 اثر نمایشگاهی و آثار سینمایی شامل فیلم کوتاه، انیمیشن و نماهنگ با محوریت فرهنگ رضوی در قالب یک بسته کامل و ارسال پنج هزار کارت پستال با موضوع احادیث امام رضا(ع) و 18 هزار بسته اقلام متبرک به مقصد استان های مجری هفته های فرهنگ رضوی خبر داد و افزود : هفته های فرهنگ رضوی به صورت چرخشی برگزار شده و در هر دوره استان نمونه انتخاب می شود و این استان به دلیل سطح بالای کیفی برنامه هایش،این مجوز را خواهد داشت تا در سالهای بعد نیز میزبان هفته های فرهنگ رضوی باشد.

وی با بیان این که افتتاحیه بخش دانشگاهیان جشنواره امام رضا (ع)از 17 اردیبهشت ماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می شود ، افزود: از دیگر برنامه های بخش دانشگاهیان این جشنواره می توان به برگزاری، همایش سیره و معارف رضوی در دانشگاه فردوسی مشهد، همایش عرفان اسلامی در آموزه های رضوی در دانشگاه آزاد گناباد، هم اندیشی خانواده پژوهشی در سیره رضوی در پردیس خواهران دانشگاه امام صادق(ع) در تهران، جشنواره ادبیات داستانی رضوی در دانشگاه حکیم سبزواری،همایش تعلیم و تربیت و سبک زندگی در فرهنگ رضوی در دانشگاه آزاد مشهد،همایش قرآن و میراث رضوی در دانشگاه علوم قرانی سبزوار و همایش سسله الذهب در دانشگاه نیشابور اشاره کرد/ س

 

برچسب ها: جشنواره ، امام رضا ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.