"مروارید شرق" به منظور معرفی فرهنگ، تمدن، تاریخ وصنعت ایران برای رادیو بین‌الملل چین تولید شده و این برنامه و صدای فارسی رادیو چین پخش خواهد شد.

"محمدحسین صوفی" معاون صدای جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران با اشاره به سیاست‌های رسانه ملی گفت: سیاست رسانه ملی برانجام تبادلات رسانه‌ای با کشورهای مختلف به ویژه کشورهای دوست و همکار است.

وی افزود: یکی از کشورهایی که ما علاقه‌مند به همکاری و تبادلات رسانه‌ای با آن هستیم کشور چین است که هیئت آنها سال گذشته به ایران آمدند و علاقه‌مند به همکاری‌های رادیویی با کشور ایران هستند.

صوفی تصریح کرد: براین اساس مقدماتی فراهم شد که نهایتا امروز مدیر رادیو بین‌الملل چین به ایران آمده و مذاکراتی با مدیر رادیویی فرهنگ جمهوری اسلامی چین داشتند و قرار شد در هفته برنامه‌ای با عنوان "مروارید شرق" توسط رادیو فرهنگ برای کشور چین تولید شود تا به دنبال آن فرهنگ، تمدن، تاریخ، صنایع و دیگر هنرهای ایرانی به منظور شناخت بهتر کشور در این برنامه گنجانده شود.

معاون صدا ادامه داد: در کنار این تفاهم‌نامه توافق کردیم هیئت‌هایی با هم تبادل کنند تا کارهایی آموزشی انجام شود تا بیشتر بتوانیم در جشنواره‌های مختلف یکدیگر شرکت کنیم تا انشاالله این نشست مقدمه‌ای برای انجام تفاهم گسترده وسیع جمهوری اسلامی ایران و چین باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار