فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به این که آمریکایی‌ها شناورهای تندروی سپاه را عامل شکست برنامه‌های خود در خلیج فارس دانسته‌اند گفت: تعداد بسیاری از شناورهای با سرعت 60 نات در سازمان رزم نیروی دریایی سپاه وجود دارد و آمریکایی‌ها نیز به شکست خود در مقابل راهبرد بازدارندگی ایران در خلیج فارس اعتراف کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ "سردار دریادار علی فدوی" در سومین همایش ملی شناورهای تندرو که در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) برگزار شد با اشاره به در پیش بودن حماسه سوم خرداد اظهار داشت: این حماسه تجلی تلاش رزمندگان اسلام است که افراد یک جامعه اراده می‌کنند به حق در برابر باطل بایستند و بر آن‌ها پیروز شوند و به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) خرمشهر را خدا آزاد کرد.
 
وی در مورد شناورهای تندرو افزود: تلاش چندین ساله مجموعه دانشگاهی تحقیقاتی و نیروی دریایی سپاه موجب شده به آن سطحی که می‌خواستیم برسیم.
 
سردار فدوی تصریح کرد: کاری که صورت گرفته به برکت امام(ره) و خون شهداست که به لحاظ اقدام دشمن حرکت مداخله جویانه‌ای که بعد از اطمینان آمریکایی‌ها از شکست خود در خلیج فارس به همراه دفاع ما صورت گرفت بود.
 
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: این کار بعضا نیز به آن جهتی بود که کاری که در عملیات والفجر 8 در سال 65 شروع شد و تا سال 67 ادامه پیدا کرد یک راهبرد جدید و تاکتیک جدید بود که در آن موقع کارکرد خود را نشان داد.
 
وی افزود: آمریکایی‌ها به این کارکرد شناورهای تندرو سپاه اعتراف کردند و آن را به عنوان عامل برهم زننده برنامه‌ای که در یک و نیم سال آخر جنگ داشتند و شکست برنامه آن‌ها اعلام کردند.  
 
دریادار فدوی اظهار داشت: این مقطع زمانی بسیار مهم بود و مشکلی که وجود داشت اتخاذ یک راهبرد مربوط به ما و طرف‌های ماست و بعد متناسب با راهبرد جدید باید چگونگی اجرای آن را به درستی انتخاب کرد.
 
وی تصریح کرد: بسیاری از موضوعات و مباحثی که در کشور با مشکل مواجه هستیم را با موفقیت پشت سر گذاشته‌ایم از پایان جنگ این مرحله اول 26 سال می‌گذرد که تقریبا زمان طولانی است اما در این مدت زمانی را از دست نداده‌ایم و یک روند دائمی را که باید برای عمق بخشی پیدا کنیم دنبال کردیم.
 
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: در آن موقع سرعت شناور ما کافی نبود و باید در این 26 سال کاری می کردیم که سرعت شناورهای تندرو را کامل می‌کرد.
 
وی افزود: در بسیاری از مواقع بقیه فکر می‌کنند این کار جزء کارهای آسان است از کارهای هوایی و فضا و.... آسان‌تر است اما واقعیت این است که موضوع این علم به صورت مطلق در دنیا نه تنها مشکل‌ترین است بلکه هنوز کسی نمی‌داند و هر چه جلوتر می‌رویم ابعاد کامل‌تری از موضوع شناورهای تندرو را در می‌یابیم زیرا در اینجاست که باید عمق بخشی به علم صورت گیرد.
 
وی با اشاره به این که ساخت شناورهای تندرو از طراحی هواپیما و هوافضا و... سخت‌تر است اظهار داشت: موارد مربوط به آب و سطح زیر آن موارد بسیار ویژه‌ای است و ما زمان را از دست ندادیم و به معنای کامل عملیاتی خود به شناور تندرو دست یافتیم.

دست‌یابی ایران به شناور تندروی نظامی
 
سردار فدوی تصریح کرد: در برنامه پنج ساله پنجم به شناور تندروی نظامی با تجهیزات موشک انداز و حداکثر سرعت 60 نات دست یافتیم و در برنامه آینده خود سرعت هشتاد نات را در نظر داریم که این سرعت‌های دیوانه کننده در عرصه دریایی دنیاست.
 
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: هنوز هیچ کشوری در دنیا بالاتر از سرعت 35 نات در شناورهای تندرو نداشتیم البته به واسطه وضعیتی که آمریکایی‌ها لاجرم در خلیج فارس با آن روبه رو خواهند شد در برنامه خود به این تعریف رسیده‌اند که در سال 2050 تعدادی از شناورهای نیروی دریایی آمریکا به بالای سرعت 40 نات برسند که این موضوع وارد سازمان آمریکایی‌ها شده و در حال حاضر 4 شناور در خلیج فارس از یک نوع و 7 و 8 شناور از نوع دیگر دارند اما هنوز در دنیا سرعت بالای 35 نات وجود ندارد.  
 
وی افزود: ما سرعت 60 نات را در سازمان رزم نیروی دریایی سپاه داریم که تعداد زیادی از این شناورها وجود دارد که نه فقط قدیمی بوده‌اند بلکه انواع مختلف مجموعه تسلیحاتی را در اختیار دارند که البته هر چه قدر سلاح بیشتر می‌شود بر روی سرعت آن بیشتر تاثیر می‌گذارد و سرعت گذاری 80 نات در این زمینه بسیار مهم است.
 
سردار فدوی گفت: حل پیچیده‌ترین مشکلاتی که وجود دارد به عهده دانشگاه امام حسین(ع) و دانشگاه‌های مختلف است بعضی مواقع تحلیل درستی از کار به دست نمی‌آید و محکم پای کار نمی‌رویم که نتایج مصیبت‌باری دارد لذا با همه توانمندی‌ها پای کار رفتن و سازمان دهی آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
 
وی افزود: مشکل ما مسلمانان این است که نمی‌توانیم کار جمعی انجام دهیم اگر بتوانیم این مصیبت را حل کنیم بسیاری از مشکلاتمان حل می‌شود شاید دلیل این مشکل این است که بهره هوشی افراد در داخل کشور بسیار زیاد است و هر کس می‌گوید من چرا باید با دیگری هماهنگ شوم که این فکر شیطان است و به معنای عقب ماندگی و عقب افتادن از زمان می‌باشد.  
 
فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: کار اساسی این است که این موضوع پیچیده‌ترین موضوع علم و تبدیل به تکنولوژی و محصول است که گاهی یک درک کاملی از آن به وجود نمی‌آید و پای کار رفتن شش دانگ نیست در حالی که باید صورت بگیرد.

انقلاب اسلامی یک موضوع دائمی است
 
وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک موضوع موقت نیست یک موضوع دائمی است و نمی‌توان برای آن زمان تعیین کرد لذا بیان حضرت امام خمینی(ره) اثر وضعی داشت که فرمودند ان شالله این انقلاب را به حضرت صاحب الزمان (عج) می‌رسانیم یعنی این زمان انقلاب اسلامی است و کسی نیز از حساب و کتاب خدا سر درنمی آورد و ممکن است صد سال هزار سال طول بکشد و معلوم نیست چه زمانی امام زمان(عج) بیاید.
 
سردار فدوی تصریح کرد: ما می‌خواهیم روال انقلاب اسلامی که البته منظور کشور و دولت نیست براساس مبانی آن لحاظ شود و این که در نتیجه کل تلاش‌های علمی و فنی بر دشمن دائمی خود در صحنه فائق شویم.
 
وی تصریح کرد: در بحث‌های عملیاتی دغدغه دائم مراکز تحقیقاتی دانشگاه‌ها وزارت دفاع و نیروی دریایی آمریکا این است که چگونه با شناورهای تندرو مقابله کنند و معترفند که هنوز فاصله طولانی و زیادی دارند لذا ما در این سال‌ها فاصله طولانی را با آمریکایی‌ها در این زمینه به وجود آورده و حفظ کرده‌ایم و باید تلاش ما این باشد که این فاصله کم شود، بلکه باید فاصله را زیادتر کنیم.


نقش دانشگاه‌ها در پیشرفت‌های نظامی ایران

سردار فدوی گفت: نقش دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه صنعتی شریف در ایجاد این فاصله به نفع ما مهم بوده است و با ملاحظه کردن مقالات می‌بینید که هزاران موضوع در بحث شناورهای تندرو وجود دارد لذا تلاش ما باید در این زمینه متمرکز شود تا به مرحله انتهایی حل این مباحث برسیم.
 
وی افزود: هر چه قدر درباره شناورهای تندروی ما از لحاظ علمی، فنی، صنعتی و تکنولوژیکی مسلطتر شویم مسائل بسیاری پیشروی ما باز می‌شود.  
 
فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: کاملترین آیه قرآن به رابطه تقوای الهی به معنای انجام تکلیف با تحقق وعده‌های خداوند و دادن کل روزی اشاره دارد لذا محققان شرکت‌های صنعتی و شناورسازی اگر این تکلیف الهی را انجام دهند به نتیجه می‌رسند.
 
وی اظهار داشت: یک زمان این فرصت، توانایی در سال 65 بروز می‌کند یک وقت هم در سال 93 لذا این توانمندی و فرصت و انجام تکلیفی که آن موقع انجام می‌شده صددرصدی بوده و آن وقت خدا آن نتایج را داده اما اگر همان کار را امروز انجام دهیم امکان دارد آن نتیجه را نصیب ما نکند زیرا در طول این 26 سال ما وظیفه داشته‌ایم که به توانمندی‌های علمی، تحقیقاتی، صنعتی و تکنولوژیکی دست یابیم و بعد از آن نتایج خداوند متعال را مشاهده کنیم.
 
سردار فدوی تصریح کرد: خود آدم این را می‌فهمد کسی که در نیروی دریایی سپاه است می‌فهمد که آیا تلاشی را که باید انجام می‌داده انجام داده است.
 
وی افزود: در این زمینه احتمالا گردنمان کج است و متاسفانه بعضی‌ها برای امضای قرارداد با یکدیگر نمی‌توانند در کنار هم بنشینند و کار جمعی کنند.
 
فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: تعداد زیادی از همان دانشگاه‌هایی که وجود دارند و محققین ما موجب شده‌اند آمریکایی‌ها در خلیج فارس ناکام شوند و آن‌ها می‌دانند که این بازدارندگی به نفع ماست.  
 
وی گفت: دشمن این موضوع را اعلام کرده و وقتی دشمن شما این را قبول کرد به معنای اهمیت راهبرد بازدارندگی است.  
 

آمریکایی‌ها اگر بتوانند در برابر اقدام ما کاری می‌کنند


سردار فدوی اظهار داشت: آمریکایی‌ها اگر بتوانند مطمئنا در مقابل این توانایی ما کاری می‌کنند اما علت این که این کار را نمی‌کنند به لحاظ ماهیت نیست بلکه به لحاظ عدم اطمینان از موفقیت است بنابراین 26، 27 سال رابطه معکوس برقرار بوده و با عنایت الهی بیشتر هم می‌شود.  
 
فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: مهم این است که شما در این زمینه چه نقشی دارید مبادا در شرایطی قرار بگیرید که می‌توانستیم کاری را انجام دهیم ولی انجام ندادیم این که عوض نشویم و استاد و هیئت علمی بازنشسته شوند و فرصت کار از دست برود زمان دیگر نیست و حسرت بخورند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: حسرت یکی از موضوعات مهم قیامت است و ان شالله خداوند متعال این توانمندی و قدرت را بدهد که نتایجی که نیرویی دریایی سپاه در نظر دارد به آن برسیم و تکلیفتان را انجام دهید و ان شالله خداوند متعال بهترین نتیجه را می‌دهد.

گفتنی است پس از اظهارات سردار فدوی که با یکی از خبرگزاری‌های کشور در مورد دستیابی ایران به شناورهای تندرو گفتگو کردند  دیروز در همین رابطه  وزیر دفاع آمریکا نسبت به این اظهارات سردار فدوی واکنش نشان داده است که می‌توانید ادعای پنتاگون را در این رابطه اینجا بخوانید.


انتهای پیام/
برچسب ها: فرمانده ، نیرو ، دریایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۲۱:۱۹ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
خیالت راحت سردار..آمریکا که هیچ دنیاهم نمی تونه باوجود جوانان ایرانی غلطی بکنه..
آخرین اخبار