کارشناس و مدرس امداد و نجات هلال احمر استان کرمانشاه گفت: تنفس در هوای مرطوب موجب بهبودی وضعیت افراد به هنگام بروز حمله آسم می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

شهریار نوری الاصل بروز آسم در افراد را ناشی از تنگ شدن راه‌های هوایی در اثر عواملی مانند حساسیت های شدید در اثر مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها به هنگام سرماخوردگی و یا ناشی از استفاده زیاد از انواع شوینده های شیمیایی و تنفس گاز متصاعد از آنها به هنگام شستشوی محیط عنوان کرد.

وی افزود: همچنین آسم می تواند در اثر حساسیت به عواملی مانند استفاده از عطرهای شیمیایی، اسپری های عطری و محرک هایی چون سیگار، توتون، تنباکو، پر پرندگان، گرده گل و گرد و خاک نیز در افراد ایجاد شود.

نوری الاصل تصریح کرد: این عوامل می تواند موجب ایجاد مشکلات تنفسی به ویژه در هنگام بازدم شود که در حین آن رنگ پوست آبی شده و صدای سوت مانندی هنگام تنفس ایجاد می شود.

وی تصریح کرد: در هنگام مواجه با چنین مصدمینی باید از آنها بخواهیم که راست نشسته و آب زیادی بنوشند.

کارشناس و مدرس امداد و نجات هلال احمر استان کرمانشاه آرام کردن مصدوم را در بهبود وضعیت او بسیار موثرعنوان و تصریح کرد: در این مواقع همچنین می توان از اسپری «سال بوتامول» برای بهبودی وضعیت مصدوم استفاده کرد.

نوری الاصل اظهار کرد: تنفس در هوای مرطوب برای افراد به هنگام بروز حمله آسم مفید بوده که برای این کار می توان مصدوم را به داخل حمام برده و شیر آب گرم را باز کرد تا هوای مرطوب فضای حمام را پر کند و سپس از مصدوم بخواهیم که در این هوا تنفس کند./ب

برچسب ها: کرمانشاه ، هوا ، اسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.