مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: افزایش حداقل ۱۰ برابری تولید محصول در فضای گلخانه‌ای در مقایسه با تولید آن در مزرعه را از جمله مزایای تولید محصولات گلخانه ای است.

سعداله اسکندری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: در کشاورزی سنتی آب با کمترین بازده به محصول تبدیل شده و باعث می شود هر ساله کشاورزانی که زمین و آب کمتری در دسترس دارند، کشاورزی را رها کنند در حالی که درکشت گلخانه ای یک کشاورز می تواند با استفاده از زمین و آب کم، محصولات کشاورزی با کیفیت بالا و سودآوری مناسب را تولید کند.

وی تشریح کرد: در این روش با استفاده از سیستم آبیاری قطره ای در مصرف آب صرفه جویی شده از سویی سبب افزایش بهره وری آب مصرفی و تا حدودی کاهش تبخیر و ممانعت از رشد علف های هرز می شود.

اسکندری ادامه داد: قیمت محصولات گلخانه ای نوبرانه در بازار باعث درآمد بیشتر تولیدکنندگان شده و توسعه کشاورزی و اقتصادی را در این استان به دنبال دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: این کشت در واقع به معنای جدا شدن از محیط آزاد کشت بوده و در این روش تمام شرایط لازم از قبیل خاک، رطوبت، دما، آب، هوا و خاک به صورت مصنوعی برای رشد گیاه فراهم می شود.

وی اظهار داشت: پرداخت هزینه مربوط به تأمین انرژی گلخانه، بدهکاری به بانک برای راه اندازی گلخانه ها و گرانی بیش از حد بذر و کود از عمده ترین مشکلات استان در زمینه توسعه گلخانه است.

اسکندری تاکید کرد: به منظور توسعه و احداث گلخانه در استان باید مسئولان تسهیلات بیشتری را در اختیار گلخانه داران قرار دهند.
 
 
انتهای پیام/ب
برچسب ها: تولید ، محصول ، گلخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.