معاون پژوهش سازمان آموزش فنی و حرفه‌آی کشور نداشتن چهار چوب ملی و آسیبهای مدیریتی و مقرراتی را به همراه مشکلاتی که در زمینه فرآیند آموزشی در کشور وجود دارد از جمله معضلات مهارت آموزی در کشور دانست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، یدالله مهرعلی زاده معاون پژوهش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در سومین همایش ملی و نخستین همایش بین المللی مهارت آموزی و اشتغال گفت: علی رغم تلاشها و سرمایه گذاریهای مختلفی که در بخشهای اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی درزمینه آموزشهای مهارتی وتوانمند سازی صورت گرفته همچنان در کشورمان با مشکلاتی در این بخش مواجهیم.
وی افزود: برگزاری همایشهای اینچنینی باید به شناخت مشکلات وآسیب شناسی در این بخش منجر شود و آنچه منظور نظر است تحلیل فرآیندهایی است که در حوزه آموزشهای مهارتی در کشور در حال اتفاق افتادن است.

وی افزود: نگاه مان در این زمینه باید به گونه‌ای باشد که تا تمامی ابعاد پیچیده و مشکلات و ابهاماتی که فعالان این بخش از جمله کارآموزان ، کارفرماها،‌ مسئولان و تصمیم گیران با آنها در تماس هستند نشان دهد.

چرا که در سایه این تحلیل است که ما قادر خواهیم بود نسبت به بهبود وضعیت و درمان قطعی اقدام کنیم.

معاون پژوهش سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در پایان به مهمترین آسیب‌های موجود در حوزه‌ آموزشهای فنی و حرفه ای کشور اشاره و خاطر نشان کرد: نداشتن یک چهار چوب ملی، آسیبهای مدیریتی و زمینه‌های علمی،‌آسیب‌های قوانین و مقررات و همچنین آسیبهای موجود در فرآیند آموزشهای مهارتی در کشور از جمله مشکلات حال حاضر حوزه مهارت آموزی کشور است.

انتهای پیام/

برچسب ها: تحلیل ، فرآیند ، سایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار