دبيركل نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور معتقد است مشارکت تشکل‌های نشر در برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، زمینه ساز رشد و ارتقای خلاقیت و ابتکار در این رویداد بزرگ فرهنگی خواهد بود.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران،"محمدحسين ملك احمدي" دبيركل نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور با اشاره به مشارکت بخش خصوصی در این دوره نمایشگاه کتاب، اظهار کرد: هر چه ما تمرکز خود را از بخش دولتی کم و کار را به بخش خصوصی واگذار کنیم، موفق‌تر خواهیم بود، زیرا بخش خصوصی و غیردولتی در عملکرد خود، می‌تواند راحت‌تر عمل کند و اسیر ضوابط اداری نشود.

وی افزود: از دیگر امتیازهای واگذاری فعالیت‌های مختلف به بخش خصوصی، ابتکار عمل در این بخش است زیرا این بخش خود را سریع تر و آسان تر به‌روز می‌کند و از این رو طبیعی است به نسبت زمانی که کار در دست بخش دولتی باشد، با انگیزه بهتری انجام می‌شود.

به گفته دبیر کل نهاد کتابخانه عمومی، در صورت تعامل مستمر و سازنده بخش خصوصی و دولتی در برگزاری اتفاقات فرهنگی از جمله نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، موفقیت این رویدادها افزایش خواهد یافت و در صورتی که این همکاری در چارچوب‌های مشخصی انجام شود، آینده درخشانی را رقم می‌زند.

ملک احمدی هم چنین به فعالیت نهاد کتابخانه‌های عمومی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اشاره کرد و گفت: نگاه ما در نهاد، امسال بیشتر متمرکز بر فعالیت ناشران است و ما قصد داریم با شناسایی ناشران موفق، تعامل مان را با این صنف افزایش دهیم.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از 10 تا 20 اردیبهشت در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برپاست.


انتهای پیام/

برچسب ها: نمایشگاه ، کتاب ، خلاقیت ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار