مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات کشور گفت: در پی سیل و آبگرفتگی در 4 استان کشور 108 امدادگر به 400 نفر امداد رسانی کردند.

مرتضی مرادی پور در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران در تشریح گزارش سیل و آبگرفتگی طی سه روز گذشته در 4 استان خراسان شمالی،‌خراسان جنوبی، خراسان رضوی و استان سمنان بیان داشت: بارش شدید باران در 4 استان مذکور منجر به سیل و آبگرفتگی در 7 شهرستان و 6 روستای این استانها شد.

وی در ادامه تصریح کرد: شهرستانهای جاجروم،‌ فاروج،‌ نیشابور، کاشمر، نهبندان، بیرجند و شاهرود و 6 روستای این شهرستانها متاثر از سیل و آبگرفتگی شدند.

وی در ادامه با اشاره به امدادرسانی به 400 نفر از سیل زدگان اظهار داشت: 28 تیم عملیاتی در قالب 108 امدادگر برای امدادرسانی به منطقه اعزام شدند.

همچنین امدادگران 50 واحد مسکونی را که دچار آبگرفتگی شده بود تخلیه کردند.

به گفته مرادی پور سیل و آبگرفتگی 3 روز گذشته یک نفر را دچار مصدومیت کرد.

مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات در ادامه با اشاره به مهمترین عملیات روز گذشته سیل و آبگرفتگی بیان داشت: طغیان رودخانه فصلی در روستای سفال بند خراسان جنوبی دو نفر از ساکنان روستا را گرفتار کرد. برای نجات این دو نفر که یک مرد 48 ساله و یک زن 71 ساله بودند 13 امدادگر به محل حادثه اعزام شدند و پس از ساعتها تلاش مرد 48 ساله نجات پیدا کرد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه شدت سیل به گونه‌آی بود که زن 71 ساله فوت کرد./مه

انتهای پیام/

برچسب ها: امداد ، سیل ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.