مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی لرستان گفت: یکی از آفاتی که محصولات کشاورزی را به شدت تهدید می کند آفت سن است که برای جلوگیری از این آفت تا کنون در ۷۶ هزار هکتار از مزارع لرستان کار مبارزه با سن انجام شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان؛ مجید جوادی افزود: امسال مهم‌ترین چالش گیاه‌پزشکی استان، آفت "سن" غلات بود که البته هر ساله وجود داشته اما امسال به لحاظ تراکم و وسعت آلودگی بی‌سابقه است.

وی افزود: بر اساس آماری که از سال 57 تاکنون وجود دارد، تا پیش از این بیشترین سطح مبارزه با این آفت در سال 89 و در شهرستان‌های ازنا و الیگودرز صورت گرفته است که در مجموع 135 هزار هکتار بوده است.

جوادی با اشاره به این‌که در سایر استان‌های غربی هم مشکلاتی در این زمینه وجود دارد تصریح کرد: پیش‌بینی ما در این زمینه 48 هزار هکتار در لرستان بود که این رقم به 150 هزار هکتار افزایش یافت.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: در مجموع بیش از 76 هزار هکتار مبارزه با "سن مادر" در استان داشته‌ایم، که این رقم در استان بی‌سابقه بوده است.

وی اظهار کرد: خوشبختانه سازمان جهاد کشاورزی همه‌ امکاناتش را بسیج کرد تا از حالت اضطراری خارج شویم، و اگر این مبارزه صورت نمی‌گرفت در بحث تولید گندم، استان با مشکل جدی مواجه می‌شد.

جوادی با اشاره به وجود 40 عدد آفت "سِن مادر" در یک متر مربع، افزود: خوشبختانه هم اکنون وضعیت مبارزه با این آفت مناسب است و تلاش می‌کنیم با پایشی که انجام می‌دهیم، با تراکم‌گیری، بررسی اثر سموم و علف‌های هرز سمج، روش‌های ترکیبی را در دستور کار قرار دهیم./س
 
برچسب ها: مبارزه ، سن ، مزارع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.