رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: خدمات این سازمان به عنوان یکی از راهکارهای مهم به عنوان شعارهای حماسه اقتصادی واقتصاد مقاومتی می‌تواند در توسعه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در کشور نقش آفرینی نوینی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، کوروش پرند رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در مراسم سومین همایش ملی و دومین همایش بین المللی مهارت آموزش و اشتغال که در محل سالن همایشهای برج میلاد برگزار شد گفت: ابلاغ سیاستهای کلی اشتغال از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ سیاستهای اجرایی اشتغال در دولت تدبیر وامید و طراحی و تدوین نظام جامع مهارت و فن آوری رسالت سازمان آموزش فنی وحرفه ای شکور را در عرصه نقش آفرینی در حوزه های مهارتی و اشتغال و در تحقق شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی حساستر  کرده است.

وی افزود: همراستا کردن نظام آموزش مهارتی و توجه به نقشه جامع علمی کشور و تقویت و تسریع ارتباط میان آموزشهای مهارتی، شایستگی و نیاز بازار کار ، طراحی وتدوین نظام صلاحیت حرفه‌ای، دیپلماسی مهارت، اجرای الگوهای نوین آموزشی از جمله آموزش بازار محور،‌ تشکیل شبکه ملی نخبگان و استعدادهای برتر مهارتی، برنامه ریزی برای راه اندازی فراکسیون مهارت آموزشی و ارتقای بهره وری در مجلس شورای اسلامی، تجاری سازی ایده‌های مهارت آموختگان، نظام نوین مشاوران وهدایت شغلی و ... از جمله اقدامات مهمی است که این سازمان نسبت به انجام آن اقدام کرده است.

پرند در ادامه تصریح کرد: آنچه همراستا با این اقدامات ضروری است نگاه مبتنی بر پژوهش به این آموزشهاست.
برگزاری همایش مهارت آموزی و اشتغال نیز به عنوان یکی دیگر از افتخارات سازمان فنی و حرفه ای کشور یکی از راهکارهای مهم در تشویق و تقویت رویکرد پژوهشی و علمی و آموزشهای مهارتی بوده است که امروز سومین همایش ملی و دومین همایش بین المللی آن برگزار شده است.

رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور در ادامه اظهار داشت: اکنون همایش مهارت آموزی واشتغال به عنوان یکی از مهمترین ومعتبرترین همایشهای علمی مرتبط با آموزشهای فنی و حرفه ای واشتغال شخصیت و جایگاه خود را در میان اندیشمندان، پژوهشگران، تصویرسازان وعلاقه مندان به دست آورده است.

پرند افزود: همایش اول با عنوان اولین همایش ملی مهارت آموزش و اشتغال در ایران در خرداد ماه سال 91 برگزار شد.
این همایش علاوه بر تاثیر بسزایی که بر جامعه علمی فنی و حرفه ای داشت تلاشها برای چاپ و انتشار نخستین نشریه علمی کشور در حوزه آموزشهای فنی وحرفه‌ای را به ثمر رساند واین نشریه با عنوان فصل نامه مهارت آموزی با درجه علمی – ترویجی و به نام سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور منتشر شد.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور خاطر نشان کرد: همایش سال 92 نیز با حضور بیش از 1200 شرکت کننده و بیش از 100 میهمان و سخنران بین المللی در نوع خود بی نظیر بود.

ثمرات علمی این همایش و مجموع مقالات شش جلدی آن با عنوان آموزش فنی و حرفه ای و اشتغال و پژوهش مورد استفاده بسیاری از علاقه مندان قرار گرفته است و امیدواریم همایش امروز نیز بتواند ثمرات مفیدی را برای علاقه مندان به آموزشهای مهارتی و اشتغال و خانواده بزرگ و کوشای سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور داشته باشد.


انتهای پیام/

برچسب ها: نظام ، مهارت ، ارتقا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار