نشست تخصصی «استان‌شناسی» با محوریت استان مرکزی، در سرای اهل قلم نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد اطلاع رسانی بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، در این نشست تخصصی استان مرکزی با حضور «حسین شاکری» مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان مرکزی، حجت الاسلام «علیرضا سلیمی» عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و «محمدحسین مقیمی» استاندار اراک در سالن اصلی سرای اهل قلم برگزار شد.

در ابتدای این نشست، شاکری با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب با این گستردگی در خاورمیانه بی‌نظیر است، گفت: اختصاص دادن نشست‌های تخصصی برای استان های مختلف در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اتفاق بسیار قابل تحسینی است. این اقدام فرهنگ و هنر و تاریخ استان های مختلف را به صورت خلاصه برای مردم تداعی می‌کند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان مرکزی درباره افتخارات استان مرکزی در طول تاریخ توضیح داد: حدود یک‌چهارم از مفاخر ملی به استان مرکزی تعلق دارد که قسمتی از هویت مردم کشور به حساب می‌آید.

حجت الاسلام سلیمینیز در این نشست درباره جایگاه فرهنگ و علم در استان مرکزی گفت: رشد علمی و فرهنگی ما به سطح قابل دفاعی رسیده است و نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شاخصی برجسته برای ارزیابی رشد فرهنگی ما محسوب می‌شود.

نماینده مردم محلات و دلیجان و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، درباره برگزاری نشست های استان‌شناسی بیان کرد: برگزاری نشست های تخصصی و پرداختن به استان های مختلف، شرایطی ایجاد می‌کند تا فرهنگ غنی استان‌های مختلف را فراموش نکنیم.

وی با اشاره به ظرفیت های استان مرکزی افزود: استان مرکزی از جهاتی مادر علم و ادب و فرهنگ محسوب می‌شود، زیرا چهره های برجسته‌ای در حوزه های مختلف دارد که می‌توان به «میرزا تقی خان امیرکبیر»، «محمود حسابی»، «مصطفی چمران» و «محمد قریب» اشاره کرد.

در ادامه این نشست، استاندار اراک با بیان اینکه استان مرکزی خاستگاه ادیبان و دانشمندان بسیاری است، اشاره کرد: استان مرکزی با سابقه فرهنگی بسیار غنی تبدیل به استانی نمونه شده است و این سابقه فرهنگی به وجود آمدن شرایطی مناسب برای اقتصاد در این استان را به همراه داشته است، زیرا در شرایطی که بسیاری از کارخانه ها و واحدهای صنعتی تعطیل شدند، کارکنان این مراکز صنعتی با از خودگذشتگی مانع متوقف شدن تولید شدند.

مقیمی در پایان صحبت‌هایش گفت: استان مرکزی 124 هزار دانشجو دارد و این نشان‌دهنده علاقه‌مندی به جذب فرهنگ و دانش استان مرکزی است.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، از 10 تا 20 اردیبهشت در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برپاست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار