مدیرصنایع کشاورزی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمبود سردخانه و صنایع تبدیلی مهمترین عامل پایین بودن درآمد باغداران در این استان است.

 
سید علی اصغرداورپناه  در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: کمبود سردخانه در کهگیلویه و بویراحمد باعث از بین رفت مقادیر زیادی از تولیدات باغی در زمان برداشت تا فروش و کاهش صادرات محصول به استان های مجاور می شود.

وی اظهار کرد: میوه تولید شده باغداران این استان به دلیل نبودن این زیرساخت ها با احتساب هزینه حمل و نقل و پایین آمدن قیمت محصول گاه تا کمتر از 50 در صد از قیمت واقعی آن به فروش می رسد.

وی گفت: در حال حاضر 10 سردخانه مواد محصولات کشاورزی در این استان وجود دارد که برای متناسب شدن با میزان تولید محصولات باغی باید به دو برابر افزایش پیدا کند.

مدیر صنایع جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از صدور مجوز برای 21 واحد سردخانه ای در این استان با ظرفیت 64 هزار تن خبر داد و افزود: کمبود اعتبار عامل اصلی ناتوانی سرمایه گذاران برای احداث سردخانه در کهگیلویه و بویراحمد است.

داورپناه تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن 60 هزار هکتار زمین های باغی و تولید سالانه 200 هزار تن انواع میوه در صورت حمایت بیشتر توانایی تبدیل به یکی از صادرکنندگان بزرگ میوه در کشور را دارد./س
برچسب ها: کمبود ، سردخانه ، باغداران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.