وزیر کشور درباره سفر قریب‌الوقوع نواز شریف به تهران گفت: با مقامات پاکستانی درباره مقدمات سفر نخست وزیر این کشور به تهران با هدف دیدار و گفتگو با مقامات ارشد کشورمان مذاکراتی صورت گرفت.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور پس از دیدار با "سرتاج عزیز" مشاور ارشد نخست وزیر پاکستان درباره محور گفتگوها با این مقام ارشد دولت اسلام‌آباد، اظهار داشت: درباره مقدمات سفر رسمی "نواز شریف" به تهران و دیدار با دکتر روحانی رئیس‌جمهور کشورمان جمع‌بندی‌هایی صورت دادیم.

وی درجمع‌بندی مذاکرات امروز خود و هیئت همراه با مقامات پاکستانی تصریح کرد: در ایجاد یک ساز و کار قانونی برای پیگیری محورهای مذاکره‌شده میان مقامات دو کشور در بحث های امنیتی، سیاسی و اقتصادی توافق‌های خوبی انجام شد.

وزیر کشور افزود: امیدواریم دو مقام عالی ایران و پاکستان در تهران روی موضوعات بحث شده توافق نهایی و برای اجرا توسط مقامات ذیربط آنرا طی یک توافق رسمی به دو دولت ابلاغ کنند.

رحمانی فضلی تاکید کرد: سفر بسیار مفیدی و موثری به پاکستان داشتیم ، در مسائل منطقه‌ای، مرزی و در بحث گسترش روابط اقتصادی با طرف پاکستانی به توافقهای خوبی دست یافتیم که دو طرف در راستای اجرای آنها فعالیت‌های مستمر و برنامه‌ریزی شده دقیقی را باید طراحی و پیگیری کنیم.

وی با اشاره به دیدارهای خود با مقام‌ های ارشد نظامی و امنیتی پاکستان بویژه با ژنرال "راحیل شریف" فرمانده ارتش پاکستان، خاطرنشان کرد: گفتگوهای موثری با فرمانده ارتش پاکستان درباره موضوعات امنیتی و همچنین همکاری‌های مرزی صورت گرفت.

بر اساس این گزارش در آخرین برنامه سفر وزیر کشورمان به اسلام آباد ، "سرتاج عزیز" مشاور ارشد نخست وزیر پاکستان در امنیت ملی و امور خارجی با رحمانی فضلی دیدار و دو طرف درباره مقدمات سفر آتی نواز شریف به تهران که احتمالا 21 اردیبهشت جاری صورت گیرد، گفت وگو کردند.
 
رحمانی فضلی را دراین سفر دو روزه، محمدحسن آصفری دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان، علی عبداللهی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، سردار حسین ذوالفقاری فرمانده مرزبانی ناجا و جمعی از مسوولان وزارتخانه های امور خارجه و کشور همراهی می‌کنند.

وزیر کشورمان طبق برنامه سفر رسمی 2 روزه خود به پاکستان امشب اسلام آباد را به مقصد تهران ترک می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار