"عبدالله گل" رئیس جمهور ترکیه گفت بحران اوکراین بر امنیت و ثبات در منطقه تاثیر می گذارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ رئیس جمهور ترکیه گفت بحران اوکراین بر امنیت و ثبات در منطقه تاثیر می گذارد.

 "عبدالله گل" در دیدار با همتایان آذری و گرجی خود در تفلیس در نشست خبری مشترک گفت، « در نشستی که داشتیم، بحران اوکراین را نیز بررسی کردیم. ما در خصوص تاثیر این بحران بر ثبات و امنیت منطقه دیدگاهی مشترک داریم.» 

وی افزود: به باور ما، باید ضمن محترم شمردن تمامیت ارضی اوکراین، براساس قوانین بین المللی، راه حلی سیاسی برای این بحران پیدا شود. اصلاحات قانون اساسی در این کشور می بایست همه مناطق شرقی و غربی را در بر بگیرد. ما همچنین از مذاکراتی که قرار است صورت بگیرد حمایت می‌کنیم. همچنین می خواهیم حساسیت خود را در خصوص سرنوشت ترک های تاتاری در کریمه بیان کنم.

"الهام علی اف" نیز در این نشست گفت: در خصوص امنیت انرژی باید بگویم این موضوع امروز در رسانه‌ها و افکار جهانی، یکی از مهم ترین مسائل مطرح است و از جمله مهم ترین موضوعات جهانی به شمار می آید. سه کشور، امنیت انرژی خود را به صورت کامل تامین کرده اند و این نتیجه رضایت بخشی برای همکاری ما به شمار می آید. 

رئیس جمهور آذربایجان افزود: سه کشور در آینده، امنیت انرژی اروپا را تامین خواهند کرد. در واقع مذاکراتی که امروز در اینجا دنبال شد، اهمیت زیادی برای اروپا و جهان دارد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار