معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران، همکاری با نهادهای فعال در امور بشردوستانه سازمان ملل را رویکرد جدید این سازمان عنوان کرد.

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران  از سازمان مدیریت بحران، مرتضی اکبرپور در جلسه مشترک با نماینده دفتر خدمات توسعه ملل متحد، به خشکسالی، آتش سوزی و ریزگردها به عنوان مسایل مبتلا به کشور در زمینه حوادث طبیعی اشاره کرد و گفت: ایران به خاطر وسعت قابل توجه، از اقلیم های مختلفی برخوردار است که این امر با دخالت های انسان در طبیعت، موجب بروز مشکلات زیست محیطی می شود.

وی ادامه داد: شناسایی عوامل و پیش بینی وضعیت آینده محیط های هدف در بلایای طبیعی، از جمله کارکردهای سازمان مدیریت بحران است.

اکبرپور افزود: همکاری و تبادل تجربیات با سازمان ملل و دیگر کشورهای همردیف، می تواند نقش بسزایی در کاهش خطرپذیری کشورها ایفا کند.

«آکیکو کوبایاکاوا» مدیر توسعه پروژه دفتر خدمات توسعه ملل متحد(یو ان او پی اس) نیز در این جلسه به معرفی اهداف و زمینه های همکاری این آژانس پرداخت.

وی در ارتباط با مدیریت بحران، به اقدامات آژانس در مورد ایمن سازی درخصوص بهمن، ایجاد هشدار اولیه، تامین تجهیزات هشدار و برف روبی اشاره کرد و گفت: تمرکز این آژانس بر مباحث آمادگی در برابر بلایا معطوف است و اجرا، تدارکات، توزیع و مدیریت پروژه از دیگر فعالیت آن است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار