وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امسال و سال آینده به فکر برنامه ششم هستیم که اقتصاد مقاومتی دراین برنامه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمد واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست خبری بررسی راهکارهای اجرایی اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی به عنوان یک بخش فرابخشی و زیرساختی از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: به همین منظور جلسه مشترکی را تشکیل دادیم تا به یکی از موضوعات اساسی کشور و یک موضوع تاثیرگذار رسیدگی کنیم که بلافاصله بعد از ابلاغ آن از طرف مقام معظم رهبری این کمیته تشکیل شد که نه تنها برای زیرمجموعه بلکه همه بخش خصوصی را در بر می‌گیرد.

وی افزود: اولویت‌های ما برای امسال و سال آینده این است که به فکر برنامه‌های ششم باشیم و در این برنامه اقتصاد مقاومتی وجود دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه عنوان کرد: با بررسی که کردیم مشاهده کردیم که حوزه ما در دو بخش است و بخشی که در سیاست کلی توجه به امکانات و خدمات‌رسانی به مردم و یک بخش زیربنای توسعه را فراهم می‌کند.

واعظی افزود: در حال حاضر ICT پیشران کشور است و اگر خوب اجرا شود از فساد جلوگیری می‌شود.

وی همچنین گفت: از امروز دولت و شهر هوشمند مورد نظر ما است و باید برای این‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

وزیر ارتباطات در خصوص اولویت‌های دیگر این وزارت اظهار کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی به نظر می‌رسد باید به علوم دانش بنیان توجه ویژه داشت و از آن حمایت کرد.

**** به تولیدات داخلی اولویت خواهیم داد

محمود واعظی همچنین گفت: تولیدات و پژوهش داخلی برای ما اولویت دارد و همچنین به بخش خصوصی و آنچه که مردم بتوانند در آن کار کنند حمایت می‌کنیم.

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات، به بحث اشتغال اشاره کرد و گفت: با توجه به جلسه‌ای که در ستاد اقتصاد مقاومتی مطرح شد برای امسال 30هزار شغل و در سال آینده 100هزار شغل پیش بینی شده چرا که مخاطبان ما دانشجویان نهضت نرم‌افزاری و مختصات بومی را سامان بخشی کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آنچه که ما به دنبال اجرای اقتصاد مقاومتی هستیم این است که مجلس به ما کمک کند تا از بعضی از موانع جلوگیری شود و بنای ما این است که براساس اولویتی که به  اقتصاد مقاومتی می‌دهیم و با توجه به برنامه ما کل برنامه پنجم را در حوزه خود عملیاتی کنیم.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: اقتصاد ، مقاومتی ، برنامه ، ششم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار