مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی:

برنامه های اجرایی نمایشگاه کتاب به بخش خصوصی واگذار شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: بهتر است وزارت ارشاد به جز بخش های مربوط به برنامه های ملی تمامی برنامه های اجرایی نمایشگاه کتاب را به بخش خصوصی واگذار شود.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد اطلاع رسانی بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران؛ «حسین شاکری» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: نمایشگاه یکی از رخدادهای بزرگ فرهنگی در خاورمیانه بوده و فرصتی است که باید آن را مغنتم شمرد. همچنین علی رغم تمامی مشکلات حوزه چاپ و نشر اهالی قلم دل در گرو فرهنگ مکتوب این کشور دارند و امیدهایی به دولت تدبیر و امید بسته اند.
 
وی افزود: این امیدواری قطعا باعث خواهد شد نمایشگاه بیش از دوره های گذشته با استقبال مخاطبان مواجه شود و ما این مسئله را به فال نیک می گیریم و امیدواریم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بتواند انتظار مخاطبان و اهالی فرهنگ و ادب را برآورده کند تا شاهد رونق هر بیشتر نمایشگاه در دوره های آینده باشیم.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه تا کنون بخش های خصوصی در مسائل اجرای نمایشگاه نقش مثبتی ایفا کرده اند، ادامه داد: سیاست وزارت ارشاد واسپاری انجام امور به دست بخش خصوصی و صنوف وابسته به فرهنگ است و فکر می کنم بهتر است به جز بخش های مربوط به برنامه های ملی تمامی برنامه های اجرایی به بخش خصوصی واگذار شود.
 
شاکری در پایان یادآورشد: مهم ترین مشکل نمایشگاه محل برگزاری آن است. مصلی به دلیل اینکه در مرکز شهر واقع شده، در زمان نمایشگاه برای ساکنان این منطقه مزاحمت های بسیار ایجاد می کند و در حال حاضر جز مصلی مکان دیگری برای برگزاری نمایشگاه وجود ندارد. به نظرم باید با همکاری شهرداری، شورای شهر و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکانی برای برگزاری نمایشگاه در نظر گرفته شود که باعث ایجاد ازدحام و ترافیک شهری نشود.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار