امروز در داد و ستدهاي روز جاري بورس تهران حجم و ارزش معاملات رشد قابل توجهي را ثبت کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از سنا، بيش از يک ميليارد و 143 ميليون برگه سهم و حق تقدم در بازار دست به دست شد و ارزش ان 4هزار و 155 ميليارد ريال بود.

در نتيجه اين مبادلات بيش از 68 درصد به حجم معاملات و 117 درصد به ارزش مبادلات افزوده شد، همچنين اين داد و ستدها در 77 هزار نوبت معاملاتي انجام شد.

در بازار روز جاري شاخص کل 46 درصد افت کرد و به 77هزار و 717 رسيد. نمادهاي مپنا، ملي مس، بانک تجارت و بانک صادرات با بيشترين تاثير منفي بر شاخص ،باعث اين افت شد.

نمادهاي سرمايه گذاري غدير، سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي و هلدينگ نفت و گاز پارسيان با بيشترين تاثير مثبت بر شاخص مانع افت بيشتر اين متغير شد.

شاخص صنعت امروز سبز پوش بود و 36 واحد بالا رفت. همچنين شاخص بازار اول 56واحد افت را در حالي تجربه کرد که شاخص بازار دوم رشدي 26 واحدي را به خود ديد.

صدرنشيني بازار امروز با بيشترين رشد قيمت ها متعلق به نمادهاي کنترل خوردگي تکين کو،فيبر ايران،ريخته گري تراکتورسازي ايران،آذرآب،قند هکمتان،سرمايه گذاري صنعت بيمه و قند قزوين بود.

در مقابل نمادهاي پلي اکريل،گرانيت بهسرام،گروه صنعتي سديد،داروسازي امين،پشم شيشه ايران،گروه صنايع بهشهر ايران و سرمايه گذاري توسعه آذربايجان با بيشترين کاهش قيمت در انتهاي جدول معاملات قرار گرفت.

امروز طولاني ترين صف هاي خريد براي نمادهاي روزدارو، سرمايه گذاري صنعت بيمه، داروسازي زهراوي، کنترل خوردگي تکين کو، سيمان فارس،گلوکوزان و ريخته گري تراکتورسازي ايران تشکيل مي شود. در مقابل نمادهاي بهنوش ايران، نيروترانس،معادن بافق،پارس پامچال، افست، گروه صنعتي بوتان و کشتيراني با سنگين ترين صف هاي فروش به کار خود پايان داد.

دربازار امروز حفاري شمال با معامله 263 ميليون سهم به ارزش يک هزار و 580 ميليارد ريال بيشترين حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد.

سايپا نيز با معامله 102 ميليون سهم به ارزش 264 ميليارد ريال در رده دوم و ايران خودرو با معامله 80 ميليون سهم به ارزش 209 ميليارد ريال در رده سوم بيشترين حجم و ارزش معاملات قرار گرفت.

انتهای پیام/
برچسب ها: ارزش ، معاملات ، بورس ، تهران ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار