سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه بر لزوم شرکت کردن نمایندگانی از معترضان جنوب شرق اوکراین در نشست های بین المللی برای حل بحران این کشور تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روسیاالیوم، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه بر لزوم شرکت کردن نمایندگانی از معترضان جنوب شرق اوکراین در نشست های بین المللی برای حل بحران این کشور تاکید کرد. 

لاوروف در نشست خبری در اتریش افزود: معترضان در جنوب شرق اوکراین فقط می خواهند صدایشان شنیده شود. برگزاری نشست های بین المللی جدید درباره اوکراین بدون حضور نمایندگانی از جنوب شرق این کشور بی معنی است. هیچ کسی نمی تواند مشکلات اوکراین را به جز خود اوکراینی ها حل کند. 


وزیر امور خارجه روسیه گفت به جای تلاش برای حل بحران اوکراین شاهد انباشته شدن مشکلات هستیم. وی گفت: ما از برخی اعضای اتحادیه اروپا تهدیداتی را علیه روسیه شنیده ایم اما اکثر شرکت کنندگان در گفتگوها خواستار یافتن راه حل های میانه به نفع ملت اوکراین هستند.

لاوروف افزود: بحران اوکراین از طریق گفتگوهای ملی و از جمله اصلاح قانون اساسی قابل حل است. باید گفتگوهایی صورت گرفته شود که در آن صدای جنوب وشرق و همه استانهای این کشور شنیده شود. ما آمادگی خود را برای کمک به اجرای چنین گفتگویی براساس اصول مناسب و خوب ثابت کرده ایم و آن توافقنامه 21 فوریه و توافقنامه 17 آوریل ژنو است. این امر باید با مشارکت خود اوکراینی ها تحقق یابد.نباید حاکمان معترضان جنوب وشرق اوکراین به عنوان جدائی طلب و تروریست معرفی شوند. همه باید دور یک میز مذاکره حضور یابند.

وزیر امور خارجه روسیه گفت من در وین سلسله دیدارهایی با رئیس فعلی شورای اروپا داشتم و تلاشهایی را که شورای اروپا و اتحادیه اروپا برای آغاز مذاکرات و اقدامات عملی برای گفتگوهای داخلی اوکراین انجام می دهند ارج می نهیم. اوکراینی ها خود باید مشکلاتشان را حل کنند و طرف های خارجی مثل آمریکا و روسیه و اتحادیه اروپا می تواند به آغاز این گفتگوها کمک کند. 

لاوروف گفت : ما از شورای اروپا خواسته ایم تمرکز توجه خود را بر مشکل رشد ایدئولوژی نازی و تجریه نازی قرار دهد. آنچه اخیرا در ادسا روی داد نشانه آشکار این مسئله است. باید مشکل اقلیت های قومی و مشکل بی تابعیتی که در قرن 21 هنوز در اتحادیه اروپا وجود دارد حل شود. باید به تلاش برای حفظ اصول حق مداری و احترام به قوانین بین المللی و همکاری ها ادامه داد. شورای اروپا تشکیلات جامعی است که به منشورهای فراگیر اروپا اتکا دارد. این منشورها کشورها را ملزم به رعایت تعهدات قانونی شان می کند. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار