رئیس پژوهشکده علوم فناوری‌‌های شیمیایی پژوهشگاه صنعت نفت گفت: این طرح در راستای کاهش آلاینده‌های سوخت فسیلی با حمایت ستاد انرژی‌های نو با همکاری دانشگاه تربیت مدرس در مقیاس پایلوت تولید شده و در حال همکاری با بخش خصوصی برای افزایش فروش و دانش فنی است.

امیرناصر احمدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: دانش تولیدی این سوخت در پژوهشگاه صنعت نفت با استفاده از پایه‌های گیاهی در مقیاس 15 کیلوگرم و پس از ترمولاسیون با گازوئیل و آزمایشات شیمیایی و موتوری قرار گرفته است.
 
وی تصریح کرد: هم‌اکنون در مرحل اجرای تست میدانی با استفاده از مینی‌بوس‌های پژوهشگاه صنعت نفت در سطح نمایشگاه نوزدهم است و ارزیابی نهایی در حال انجام می‌باشد.
 
احمدی تأکید کرد: این طرح در راستای کاهش آلاینده سوخت فسیلی در جهان جای خود را به جای سوخت‌های سبز یا سوخت و فشار گیاهی می‌دهد از دانه‌های روغنی خوراکی و غیرخوراکی با حرارت واکنش شیمایی یا گازوئیل به دست می‌آید.
 
گفتنی است، این سوخت با کاهش میزان آلایندگی NOX،  HC هیدروکربن‌ها بدون تغییر در طراحی اتومبیل‌ها قابل استفاده خواهد بود  که برای اولین بار این طرح در کشور اجرا می‌شود.
 
احمدی محدود و رو به اتمام بودن ذخایر سوخت‌های فسیلی در بسیاری از کشورهای جهان را از جمله ضرورت‌های توسعه سوخت‌های گیاهی اعلام کرد و افزود: حتی کشورهای دارای ذخایر فسیلی در جهت استفاده از سوخت‌هایی با منشا گیاهی گام‌های بلند برداشته‌اند.
 
رئیس پژوهشکده علوم و فناوریهای شیمیایی پژوهشگاه صنعت نفت پیشتر از دستیابی به دانش تولید سوخت گیاهی (بیودیزل) به صورت پیوسته در این پژوهشگاه خبر داده بود.
 
احمدی با بیان اینکه پیش از این تولید این سوخت به صورت ناپیوسته در پژوهشگاه صنعت نفت انجام می شد، گفته بود: یکی از مزایای تولید این سوخت به صورت پیوسته، کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری است؛ کشورهایی مانند برزیل، هند و چین نیز به دلیل امکان کشت گیاهان مختلف با دانه‌های روغنی، بر توسعه بیودیزل تمرکز کرده‌اند.

انتهای پیام/
برچسب ها: آلاینده ، فروش ، آزمایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار