مطبوعات محلی امارات سه شنبه گزارش دادند نه عضو یک هسته القاعده که حملاتی را طراحی می‌کردند در امارات عربی متحده محاکمه شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، مطبوعات محلی امارات سه شنبه گزارش دادند نه عضو یک هسته القاعده که حملاتی را طراحی می‌کردند در امارات عربی متحده محاکمه شدند.این نخستین محاکمه از این نوع در این کشور خلیج فارس که به باثبات بودن شهرت دارد ، محسوب می‌شود.

روزنامه گلف نیوز نوشت این محاکمه در دادگاه امنیت ملی امارات برگزار شد و جلسه آینده برای 19 مه برای مشخص کردن وکلای مدافع متهمان تعیین شد. مقامات اماراتی اوایل آوریل 2013 از انهدام یک هسته القاعده خبر داده بودند.

کشف این هسته القاعده در امارات که از موج اعتراضات مردمی در جهان عرب به دور بوده است و هیچ انفجاری تروریستی در آن گزارش نشده ، بی سابقه است. روزنامه الخلیج اعلام کرد: نه متهم که یکی از آنان به طور غیابی محاکمه می شود از اتباع عربی و عمدتا از ساکنان شمال آفریقا ، هستند.

رسانه ها با استناد به کیفرخواست نوشتند این افراد به طراحی اقداماتی با هدف ضربه زدن به امنیت امارات و شهروندان و ساکنان خارجی آن متهم هستند. آنان همچنین به بکارگیری ،‌تامین مالی و حمایت تدارکاتی از اعضای القاعده و همچنین تلاش برای گسترش فعالیت‌های خود به دیگر کشورهای منطقه متهم هستند.

دسامبر 2012، امارات اعلام کرده بود هسته ای را منهدم کرده است که اقداماتی تروریستی را در امارات و عربستان سعودی طراحی می کردند. اما مقامات اماراتی در آن زمان به ارتباط این هسته با القاعده اشاره ای نکرده بودند.

 دستگاه قضایی امارات در ماه های اخیر دهها تن از اسلامگرایان محلی و مصری را به اتهام توطئه یا تشکیل هسته های اخوان المسلمین که در مصر قدرت را در اختیار داشت ، محکوم کرده است . ضاحی خلفان فرد شماره دو دستگاه‌های امنیتی دبی اخوان المسلمین را به تلاش برای سرنگونی شیخ‌نشینان خلیج فارس متهم کرده بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار