مشهد/

اعلام زمان برگزاری دومین همایش «معماری و توریسم» در مشهد

دبير علمي دومین همایش «معماری و توریسم » از برگزاری این همایش در روزهای هشتم و نهم خرداد امسال خبر داد .

فرزانه فتاحی در گفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ؛ گفت : دومین همایش «معماری و توریسم» با سه سخنران اصلي و سه کارگاه آموزشي با 17 استاد بين المللي و داخلي در روزهای هشتم و نهم خرداد امسال برگزار می شود .

به گفته وی گردشگري فرهنگي شهري ، معماري و گردشگري شهري و جهاني سازي و صنعتي سازي در گردشگري شهري سه موضوع این همایش اند .

فتاحی به سهم پنج درصدي گردشگري در توليد ناخالص داخلي در جهان اشاره و تصریح کرد : انتخاب مشهد به عنوان پايتخت فرهنگي جهان اسلام در سال 2017 و شناساندن فرصت هاي سرمايه گذاري و توسعه صنعت گردشگري از طريق معماري معاصر ، فراهم کردن زمينه جلب مشارکت و جذب سرمايه هاي خارجي با شناساندن ظرفيت هاي ايران در سطح جهان از جمله اهداف و دلایل انتخاب مشهد براي برگزاري دومين همايش معماري و توريسم در مشهد است .

او ادامه داد : استادان دانشگاه و سخنرانان اين همايش از کشورهاي ايران ، اسپانيا ، کانادا ، آمريکا ، تايلند ، فنلاند ، نروژ ، قطر و ترکيه اند و طرح اجلاس معماري 2017 در مشهد در اين همايش رونمايي خواهد شد .

به گفته دبیر علمی دومین همایش معماری و توریسم ، حدود 40 درصد از ظرفيت اين همايش به استادان و دانشجويان دانشگاه ها و حدود 60 درصد به کارکنان شرکت ها و ديگر دست اندرکاران متخصص و ديگر بخش ها اختصاص يافته است .

فتاحی با تاکید بر تبیین ظرفيت ها و قابليت هاي مشهد براي افراد خارجي افزود : مراقب باشيم دومين همايش معماري و توريسم ، به محلي براي تبليغ شهرهاي خارجي تبديل نشود و گردشگر مشهدي را براي آن شهرها جذب نکند .

وی یادآوری کرد : سازمان نظام مهندسي ساختمان خراسان رضوي 28 هزار عضو دارد و بعد از تهران دومين سازمان در کشور است که چهار هزار از اين تعداد معمار و حدود 300 نفر آن ها شهرسازند و مي توانند نقشی مهم در تحقق معماري اسلامي- ايراني داشته باشند .

انتهای پیام//س

برچسب ها: معماری ، توریسم ، همایش ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.