در درگیری‌های اخیر گروه‌های رقیب در آفریقای مرکزی بیش از 100 نفر کشته شده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری پرس تی وی، بیش از صد نفر در ده روز اخیر در درگیری میان گروه‌های رقیب در جمهوری آفریقای مرکزی کشته شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در روز دوشنبه (۵ می، ۱۵ اردیبهشت)، بیشتر قربانیان درگیری‌ میان مسلمانان سِلِکا و شبه‌نظامیان مسیحیِ ضدِ بالاکا غیرنظامیان بوده‌اند.

موج جدید خشونت روز پنج شنبه در منطقه‌ی مالا، در شمال بانگوئی، پایتخت جمهوری افریقای مرکزی، و برخی از دیگر مناطق نزدیک مرز شمالی این کشور با چاد آغاز شد.

یک مقام نظامی گفت در چند روز گذشته حدود ۵۵ نفر نزدیک شهرستان پائوآ و ۲۰ نفر نزدیک مارکوندا، که هر دو در نزدیکی کشور چاد قرار دارند، به قتل رسیده‌اند.

این کشور افریقایی از اواخر ۲۰۱۳ میلادی تاکنون صحنه‌ی درگیری‌های شدید میان گروه سلکا و شبه نظامیان ضد بالکا بوده است .

این درگیری‌ها زمانی آغاز شد که شبه‌نظامیان ضد بالاکا در تلاش برای سرنگون کردن دولت به پایتخت حمله کردند.

در درگیری‌های جمهوری افریقای مرکزی هزاران مسلمان کشته و حدود یک میلیون نفر آواره و بی‌خانمان شده‌اند.

سازمان ملل آوارگی اجباری ده‌ها هزار مسلمان را در جمهوری افریقای مرکزی «پاکسازی قومی» دانسته است.

مسلمانان جمهوری افریقای مرکزی از درخواست‌های مطرح شده مبنی بر تشکیل کشوری جدید در شمال این کشور به شدت حمایت می‌کنند. شمار زیادی از اقلیت مسلمان جمهوری افریقای مرکزی تاکید دارند این جدایی بهترین و ساده‌ترین راه حل در مقابل خطر خشونت از جانب شبه‌نظامیان مسیحی در جنوب این کشور است.

فرانسه 2 هزار نیروی نظامی در جمهوری افریقای مرکزی مستقر کرده است، اما این نیروها در توقف حملات مرگبار به جامعه‌ی مسلمان این کشور ناتوان بوده‌اند.



انتهای پیام/
برچسب ها: کشته ، افریقا ، مرکزی ، خشونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار