در راستای فشارهای آمریکا به روسیه ، برخی از منابع در دولت آمریکا گفته‌اند که آمریکا در نشست جهانی انرژی که قرار است هفته آینده در مسکو برگزار شود، شرکت نمی‌کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ، این خبرگزاری به نقل از منابعی که از آنها نامی نبرد اعلام کرد : مسؤولان وزارت خارجه و انرژی آمریکا در نشست دوسالانه جهانی انرژی که در 15 و 16 ماه می برگزار می‌گردد شرکت نخواهند کرد.

انجمن بین المللی انرژی (ief) پس از جنگ خلیج فارس درسالهای 1990 تا 1991 و هنگامی که قیمت نفت به شدت افزایش یافت تأسیس گردید و آخرین نشست آن در کویت برگزار شد.

این منابع خبری در دولت آمریکا البته این مسأله را که عدم شرکت مسؤولان آمریکایی دراین  نشست ، به سبب اقدامات روسیه در اوکراین می‌باشد ، را رد نمودند.

کاخ سفید همچنین مسؤولان شرکت های آمریکایی را نیز از حضور در نشستی دیگر در روسیه که نشست اقتصادی سن پترزبورگ می‌باشد و قرار است تا در تاریخ 22 تا 24 ماه می برگزار گردد بازداشته است.

"جی کارنی" سخنگوی کاخ سفید هفته پیش اعلام کرد : مسؤولا ، به شرکت‌ها توضیح داده‌اند که حضور در نشست سن پترزبورگ در سایه نقض آشکار حاکمیت کشوری یکپارچه ،  شایسته نیست.

گفتنی است است که بیش از 80 کشور در عضویت انجمن جهانی انرژی می‌باشند که 90 درصد عرضه و تقاضای نفت و گاز را در جهان تشکیل می‌دهند.همچنین کشورهایی مانند چین و هند و برزیل نیز در انجمن جهانی انرژی شرکت می کنند ولی اوکراین عضو این انجمن نیست.

انتهای پیام/
برچسب ها: نشست ، جهانی ، انرژی ، روسیه ، امریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار