وزارت خارجه روسیه گفت است امحاء سلاح‌ شیمیایی سوریه ممکن است قبل از انتقال کامل زرادخانه این کشور به خارج صورت گیرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "روسیا الیوم" ،"میخائیل اولیانوف" مدیر بخش امور امنیتی و خلع سلاح وزارت خارجه روسیه  گفته است : عملیات امحاء سلاح شیمیایی سوریه ممکن است که در نزدیک‌ترین زمان ممکن شروع گردد ؛ این درحالی است که رسیدن به یکی از تأسیسات شیمیایی به سبب شرایط امنیتی دشوار در سوریه ، امکان پذیر نمی‌باشد.

وی در گفتگویی مطبوعاتی که امروز منتشر شده است گفت : همه طرف‌ها پیشنهاد مخصوص خودرا درباره شروع عملیات امحاء سلاح شیمیایی سوریه، قبل از اینکه عملیات انتقال زرادخانه شیمیایی به خارج از سوریه بطور کامل به انجام برسد ، داده‌اند و مقر سازمان ملل متحد هفته گذشته میزبان مشاوره‌هایی را درباره مشارکت روسیه و ایالات متحده درمورد عملیات خلع سلاح شیمیایی سوریه بوده است.

گفتنی است که طبق نقشه ای که سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی برای امحاء سلاح شیمیایی سوریه کشیده است ، باید عملیات امحاء زرادخانه سوریه تا 30 ژوئن به پایان برسد و قرار است تا امحاء آن در پشت کشتی آمریکایی "کیب رای" در دریای مدیترانه انجام پذیرد.

هیئت مشترک سازمان ملل و سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی اعلام کرده‌اند که 92.5 درصد از مواد شیمیایی به خارج از سوریه منتقل شده است.

همچنین "بشار جعفری" نماینده سوریه در سازمان ملل گفته است که سوریه تمامی مواد شیمیایی و مسموم را نابود،  و یا به خارج از این کشور منتقل کرده است؛  به جز یک مخزن که در تأسیساتی است که از سوی شبه نظامیان مخالف مورد محاصره قرار گرفته است.

اولیانوف در گفتگوی خود گفته است که این تأسیسات در مکانی نزدیک به دمشق قرار دارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: امحا ، سلاح ، شیمیائی ، سوریه ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار