استاندار تهران گفت: جذب سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور و جلب اعتماد سرمایه‌گذاران نیازمند همدلی وتعامل همگانی مسئولان دولتی است.

حسین هاشمی استاندار تهران در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: اگر بتوانیم 10 درصد از سرمایه ایرانیان خارج از کشور را جذب کنیم بخش عمده‌ای ازنیاز‌های مالی کشور تامین خواهد شد و درهمین راستا اولین جلسه شورای ایرانیان خارج از کشور باحضور مسئولان دستگاه‌های مرتبط تشکیل شد.

وی بدون اشاره به سندي يا منبع اظهار نظر قابل تاملش اذعان کرد: 5 میلیون ایرانی به قصد مهاجرت تاکنون کشور را ترک کرده‌اند که بر اساس آمار‌ها ایرانیان خارج از کشور1.3 تریلیون دلار سرمایه در گردش دارند و بیش از 400 میلیارد دلار در اروپا سرمایه گذاری کرده‌اند که با فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری در ایران می‌توان از سرمایه و توان ایرانیان برای توسعه کشور استفاده کنیم.

استاندار تهران خاطر نشان کرد: در پی آن هستیم تا محلی برای شورای دامور ایران خارج از کشور راه اندازی کنیم تا از این طریق جذب سرمایه گذار به راحتی صورت بپذیرد که پس از افتتاح مرکز جذب سرمایه گذار در استان تهران محلی نیز برای شورای ایرانیان عملیاتی خواهیم کرد.

هاشمی افزود: شورای امور ایرانیان پل ارتباطی خوبی بین ایرانیان خارج از کشور وداخل کشور خواهد بود ، خوشبختانه در بین ایرانیان خارج از کشور افراد با تجربه در بخشهای مختلف صنعت در رشته‌های پزشکی ومهندسی داریم که باید فضای حضور این گونه افراد را در کشور فراهم کنیم تا از توان مالی در آبادانی کشور استفاده کنیم.

وی یادآور شد: با راه اندازی این مرکز زمینه سرمایه گذاری در ایران آسان تر خواهد شد و سرمایه گذاران از پیچ وخم بوروکراسی اداری دور خواهند بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: مهاجرت ، زمینه ، سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
آره
بگین بیان تو گیتی پسند اصفهان سرمایه گذاری کنن
آخرین اخبار