" کاترین اشتون" مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا انتخابات پارلمانی عراق را گامی مهم در مسیر دموکراسی در این کشور دانست .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری کویت ، مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا انتخابات پارلمانی عراق را گامی مهم در مسیر دموکراسی در این کشور دانست .

"کاترین اشتون" روز دوشنبه با ابراز خرسندی از برگزاری انتخابات پارلمانی عراق در موعد تعیین شده بر اساس قانون اساسی این کشور ، انتخابات چهارشنبه گذشته در عراق را گامی بسیار مهم در مسیر تحقق دموکراسی در این کشور برشمرد .

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ابراز امیدواری کرد روند شمارش شفاف آرا هر چه زودتر به پایان برسد و دولت جدیدی که بتواند با چالش های پیش روی این کشور مقابله کند ، خیلی زود در عراق تشکیل شود .

کاترین اشتون همچنین خشونت‌ها و اقدامات تروریستی برای مانع تراشی در روند برگزاریانتخابات پارلمانی اخیر عراق را به شدت محکوم و اعلام کرد اتحادیه اروپا شجاعت مردم عراق را تحسین می کند زیرا باوجود همه مشکلات و اوضاع نابسامان امنیتی در عراق ، مردم این کشور برای انتخاب نمایندگان خود در انتخابات حضور گسترده داشتند .

 اشتون در ادامه حضور گسترده مردم عراق را در انتخابات پارلمانی این کشور بیانگر پایبندی مردم این کشور برای رسیدن به دموکراسی دانست .

 کمیسیون عالی و مستقل انتخابات عراق چهارشنبه گذشته میزان مشارکت مردم را در انتخابات پارلمانی این کشور بالغ بر 60 درصد اعلام کرد .

کمیسیون عالی و مستقل انتخابات عراق افزود بیش از 12 میلیون رای دهنده در داخل عراق و حدود 165 هزار نفر هم در خارج از عراق در انتخابات پارلمانی این کشور شرکت کردند .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار