احمدی نوری گفت: فاز اول پروژه حرم تا حرم که 152 کیلومتر است تا آغاز سفرهای تابستانی امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حسن احمدی نوری در مراسم بازدید از پروژه حرم‌ تا حرم با بیان اینکه 152 کیلومتر از آزادراه قم به گرمسار تا آغاز سفرهای تابستانی به بهره‌برداری می‌رسد اظهار داشت: در شبکه آزادراهی فاقد یک کوریدر بودیم که بتوانیم مرکز جنوب غرب کشور را به شمال کشور متصل کنیم که با راه‌اندازی این آزادراه توانستیم این سه مسیر را به یکدیگر متصل کنیم.
 
وی در ادامه افزود: استان خراسان رضوی که قطب گردشگری و زیارتی ایران است با این آزادراه به حرم حضرت معصومه متصل شده است.
 
وی تصریح کرد: پایانه‌های مرزی سرخس، ‌دو قارون و باجگیران از این آزادراه عبور می‌کنند.
 
احمدی نوری در ادامه اظهار داشت: فاز اول این آزادراه قم به گرمسار به مساحت 152 کیلومتر است که از 10 کیلومتری قم به کاشان جدا می‌شود و از چرم‌شهر عبور و به گرمسار ختم می‌شود.
 
معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها در ادامه توضیح داد: فاز دوم این آزادراه از گرمسار به سمنان است که این فاز نیز 350 کیلومتر را در بر می‌گیرد.
 
وی در ادامه افزود: فاز اول شامل سه باند رفت و سه باند برگشت است که مسیری ایمن و راحت برای مسافران فراهم می‌کند.
 
احمدی نوری با بیان اینکه این آزادراه 85 کیلومتر از مسیر سفر وسایل نقلیه سواری را کاهش می‌دهد گفت: با استفاده از این آزادراه یک ساعت و نیم در وقت و هزینه کاهش می‌یابد.
 
وی در ادامه افزود: دوره این طرح 20  ساله است و حدود 900 کیلومتر طول این مسیر است.
 
وی با اشاره به اینکه استفاده از این آزادراه 10 میلیون تومان در وقت صرفه‌جویی می‌شود گفت: سالانه 112 میلیارد تومان نیز در مصرف سوخت و 110 میلیارد تومان در مصرف گازوئیل صرفه‌جویی می‌شود.
 
پیشرفت کل پروژه تاکنون خوب بودنه و در فاز اول توانسته‌ایم پیشرفت 75 درصدی داشته باشیم، در صورتی که میزان پیشرفت فاز اول به 85 درصد برسد امکان بهره‌برداری از آن نیز فراهم می‌شود.
 
معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها در ادامه اظهار داشت: هزینه این پروژه 450 میلیارد تومان است که میزان قرارداد ما پیمانکاران 365 میلیارد تومان است.
 
این پروژه با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ساخته شده و نسبت مشارکت آن با شرکت ساخت و توسعه آزادراه‌ها 60 به 40 است که 60 درصد آن توسط شرکت‌زیرساختها ساخته شده است.
 
احمدی نوری در ادامه یادآور شد: با استفاده از این آزادراه‌ها صرفه جویی بسیاری در کشور ایجاد شده و میزان تصادفات در آزادراه‌ها کاهش چشمگیری داشته است.
 
معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ در ادامه اظهار داشت: کنار گذر جنوبی از مسیر تهران برای این آزادراه طراحی شده به گونه‌ای که از مسیر آبیک و اتوبان کرج به تهران مسیری برای اتصال به این آزادراه طراحی شده است.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: تاکنون در این آزادراه 15 میلیون مترمکعب خاک‌برداری و خاک‌ریزی شده است و سالانه 2 میلیون کامیون در این مسیر برای خاک‌برداری تردد کرده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آزادراه ، حرم ، پروژه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار