گزارش ها درباره حضور نظامیان انگلیسی و سلاح های ساخت آمریکا موجب تشدید گمانه زنی ها درباره مداخله غرب در درگیری‌های شرق اوکراین است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی آنتی وار، گزارش ها درباره حضور نظامیان انگلیسی و سلاح های ساخت آمریکا موجب تشدید گمانه زنی ها درباره مداخله غرب در درگیری های شرق اوکراین است. 

دولت موقت اوکراین اعلام کرد هر جنگجویی که در جبهه معترضان قرار گیرد، عضو نیروهای ویژه روسیه قلمداد می شود، اما روسیه تنها کشوری نیست که گفته می شود در درگیری های منطقه شرق اوکراین دخالت دارد. 

ادعاها مبنی بر حضور مزدوران غرب در شرق اوکراین این روزها بیشتر شده است، به طوری که ساکنان منطقه از حضور مزدوران انگلیسی زبان مسلح به سلاح آمریکایی ام 16 خبر داده اند. این در حالی است که ارتش اوکراین چنین سلاح هایی ندارد. 

مشاهده سلاح ام 16 و گلوله های ناتو در دستان مزدوران انگلیسی زبان ، سؤالات زیادی را برانگیخته است. این در حالی است که برخی نیز از مشاهده تک تیراندازهای انگلیسی  در اطراف ساختمان یک شبکه تلویزیونی اوکراین خبر دادندکه یونیفرم ارتش انگلیس را پوشیده بودند،. حتی چند یونیفرم نیز پیدا شده که گمانه زنی ها را مبنی بر اینکه جنگجویان یونیفرم خود را با لباس شخصی تعویض کرده اند، تشدید کرده است. 

البته هیچ مدرکی دال بر اینکه همه این نشانه ها واقعاً به معنای حضور نظامیان خارجی از هر کشوری در شرق اوکراین باشد، وجود ندارد، اما این باور را تقویت می کند که ارتش اوکراین در حمله خود به شرق کشور به تنهایی مبارزه نمی کند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار