رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: فروش فرش ایران با تبلیغ درست در بازار جهانی ارتقا می‌یابد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، محمدباقر آقاعلیخانی در نخستین همایش توسعه هنر قالیبافی و صنایع دستی خانواده بزرگ کمیته امداد امام خمینی (ره) که در سالن اجتماعات لشکر 16 زرهی برگزار شد، اظهار داشت: عدم تبلیغ فروش فرش در بازارهای جهانی یکی از مهم‌ترین مشکلات فروش این کالا است.

وی افزود: ورود به بازارهای جهانی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان فرش ملی ایران است تا بتواند تجارت این کالاهای را در بازارهای یاد شده ارتقا دهد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران ادامه داد: با افزایش تجارت فرش ایرانی اشتغالزایی و درآمدزایی خوبی برای بافندگان فرش ایجاد می‌شود و انگیزه آنان را در خلق آثار هنری بی‌بدیل و جدید ارتقا می‌دهد.

این مسئول عدم توزیع منافع فرش بین فروشنده و هنرمندان را یکی از مشکلات عنوان کرد و گفت: متأسفانه بافندگان این کالا کمترین بهره را از این فروش می‌برند که باید اقدامات لازم در رفع این مشکل صورت بگیرد تا رونق این صنعت در کشور ارتقا یابد.

آقاعلیخانی در پایان با اشاره به اینکه 500 میلیون دلار صادرات فرش ایران در سال است، متذکر شد: این وضعیت با توجه به مشکلات و فضای سیاسی بازار کشورهایی مانند آمریکا و آلمان که با آن مواجه هستیم، همچنان دو برابر سایر کشورهای تولیدکنندگان فرش مانند هند با 260 میلیون دلار و چین با 120 میلیون دلار است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: فرش ، همایش ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.