مديركل فرودگاه‌هاي استان کرمان گفت: اجرای 16 پروژه عمرانی در حوزه‌هاي فرودگاهي و هوانوردي به ارزش یک میلیارد و 322 میلیون ریال، چهره‌یی دیگر به فرودگاه بم داده است.

به‌گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط‌عمومی فرودگاه‌های استان کرمان؛ محمد نخعي ضمن اعلام این خبر با اشاره به موقعیت جغرافیایی بم در شرق استان کرمان به لحاظ اهمیت امداد و نجات و حساسیت ویژه آن در بخش فرودگاهی و هوانوردی، گفت: وجود این فرودگاه موجب شده تعامل دوسويه اداري با دانشگاه‌ها، بخش صنعتي، ميراث فرهنگي و كشاورزي به‌وجود بیاید.

وی ادامه داد: وجود منطقه اقتصادي ارگ rangamizi.JPGجديد به عنوان هاب اقتصادي شرق استان، وجود كارخانجات متعدد توليد خودرو و... نقش عملكردي فرودگاه بم را برجسته‌تر ساخته كه در اين راستا توسعه خدمات، مرهون ارتقای زيرساختي اين فرودگاه بوده، به‌طوری‌که تکمیل زیرساخت‌ها بستر را برای پذیرش مسافر و صنعت هوانوردی توسعه داده است.

وي با اشاره به اجرای 9 پروژه عمرانی در فرودگاه بم، اظهار داشت: طرح ايجاد ارتينگ در سه نقطه توقفگاه براي پروازها، احداث استريپ باند پروازي با همكاري فرمانداري و بخشداري بم، مقدمات احداث ساختمان اداري و خريد ملزومات آهني با اعتباری بالغ بر 200 ميليون ريال از اعتبارات شركت فرودگاه‌های کشور با همکاری شهرداري‌هاي بم و بروات از جمله فعالیت‌های عمرانی در این فرودگاه بوده است.

وی به دیگر پروژه‌های عمرانی در فرودگاه faza.JPGبم اشاره کرد و افزود: بهسازي ساختمان‌هاي RCAG و NDB و ركوردر با اعتبار‌ی بالغ بر 100 ميليون ریال، رنگ‌آميزي دكل‌هاي برق NDB وVOR  با اعتبار 20 ميليون ريال از دیگر فعالیت‌ها در این فرودگاه بوده است.

نخعی اضافه کرد: جابجایي دو كانكس براي انبار و اسکان نیروی انسانی واحدهاي ايمني و آتش‌نشاني و ارتباطات و ناوبري و ساماندهي اماكن از دیگر این فعالیت‌ها بوده که با اعتبار 10 ميليون ريال از اعتبارات شركت فرودگاه‌های کشور انجام شده است.

وي در ادامه ساماندهي و تجهيز ساختمان يگان‌هاي سپاه و پليس با اعتباری بالغ بر 200 ميليون ريال از محل اعتبارات شركت فرودگاه‌های کشور را از دیگر اقدامات عنوان کرد.

مديركل فرودگاه‌هاي استان کرمان با بیانedari.JPG اینکه فرودگاه بم شاهد بهسازي در حوزه تسهيلات و تجهيزات فرودگاهي بوده است، اظهار داشت: به‌منظور ارتقای بهره‌وري و جلوگیری از اتلاف انرژي، در و پنجره دو جداره براي ساختمان‌هاي فني- موتورخانه RCAG نصب شده است.

وی یادآور شد؛ براي خنك نگه‌داشتن سامانه تغییرات جریان ثابت به‌منظور تنظیم شدت نور روشنایی برق باند CRR‌های اتاق كنترل و نصب درپوش براي كانال‌هاي داخل موتورخانه، دو دستگاه سامانه سرمایشی نوین(اسپلیت) مجموعا با اعتبار 222 ميليون ريال از محل اعتبارات شركت فرودگاه‌هاي كشور نصب شده است.
 
نخعي درباره عملکرد فرودگاه بم در بخش هوانوردي گفت: با توجه به اهمیت ویژه حفاظت از کابل‌های سامانه RCAG، نصب Ladder برای این منظور با اعتباری بالغ بر 500 ميليون ريال از محل اعتبارات شركت فرودگاه‌ها انجام شده است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار