فرودگاه مهرآباد با پذیرش بيش از 13 میلیون مسافر در سال گذشته، رتبه اول جابجایي مسافر هوایی را در كشور از آن خود کرده است. ​

به‌گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، شهر تهران به لحاظ جمعیتی اولین شهری است كه به دلیل پایتخت بودن و همچنین وجود بزرگترین سازمان‌های دولتی و غیردولتی در آن، جایگاه ویژه‌یی را در جذب مسافر به خود اختصاص داده است.

بررسی‌ها و مطالعه آمار ارائه شده نشان 5FHYH.JPGمی‌دهد که طی سال‌های اخیر، تهران نه تنها به‌عنوان اصلی‌ترین و بزرگترین و مهمترین شهر ایران بلکه از لحاظ سیاحتی و گردشگری و در برخی مواقع از سال به عنوان مرکز نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی از جایگاه ویژه‌یی برخوردار است.

گفتنی است؛ با توجه به اینکه شرایط ویژه شهر تهران تأثیر مستقیم بر عملکرد و ترافیک هوایی فرودگاه داشته و خواهد داشت، فرودگاه مهرآباد با پذیرش بيش از 13 میلیون مسافر، رتبه اول جابجایي مسافر را در كشور از آن خود کرده است.

نصراله منصوری شيرازي مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد در این باره گفت: يكي از مهمترين شاخص‌هاي يك فرودگاه، عمليات پروازي و نشست و برخاست امن‌ است که 92227.jpgخوشبختانه فرودگاه مهرآباد داراي بهترين عوامل پروازي‌، سيستم‌هاي ناوبري، راداري و ارتباطي به‌روز است به‌طوری‌که در سال گذشته بیش از 108 هزار نشست و برخاست هواپیما در این فرودگاه انجام شد.

وی ادامه داد: افزايش مساحت و زيربناي ترمينال‌ها و ايجاد امكانات مورد نياز و رفاهي براي مردم از جمله اقداماتي است كه فرودگاه مهرآباد تاكنون توانسته در ارائه اين خدمات گام‌هاي مؤثر و خوبي را بردارد.

شیرازی تصریح کرد: برقراري پرواز در مسيرهاي جديد، افزايش پرواز در مسيرهاي قبلي و همچنين برقراري پرواز به مقاصد توسعه يافته،55FHMH.JPG همچنين برقراري پرواز شركت‌هاي جديدالتاسيس به شرط اخذ مجوزهاي مربوطه يكي از مهمترين اقدامات فرودگاه مهرآباد طی سال‌های گذشته بوده است.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد گفت: به موازات پيشرفت در ساير طرح‌هاي عمراني پروژه‌هاي مختلف در فرودگاه مهرآباد به عنوان مبدا پروازهاي كشور، گام‌هاي اساسی و بنیادین در بستر ايمني هوایي براي مسافران هوایي فراهم شده که نتیجه آن افزایش پروازها، مسافر و بار بوده است.

وی یادآور شد؛ سال 92 حدود 99 هزار و 700 تن بار در اين فرودگاه اعزام و پذیرش شده است.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار