سخنگوی کاخ سفید گفته است که بحران اوکراین باید هرچه سریعتر مهار شود. وی از روسیه خواست تا نقش دیپلماتیک خود را برای کتترل اوضاع ایفا کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از فرانس پرس: کاخ سفید درباره اوضاع بحرانی در جنوب اوکراین ابراز نگرانی شدید کرد.تمرکز ایالات متحده آمریکا و اروبا بر روی شرق اوکراین در نزدیکی روسیه بود، جایی که جدایی طلبان حامی این کشور هفته ها برخی ساختمان های دولتی را در تصرف خود داشتند، اما ناآرامی ها به بندر اودسا واقع در جنوب اوکراین کشیده شد، جایی که دولت این کشور تلاش می کند تا کنترل اوضاع را مجددا در اختیار بگیرد.

"جی کارنی" سخنگوی کاخ سفید گفت:زیان احتمالی اودسا نیاز برای کنترل فوری بحران در این منطقه را توجیه می کند.

وی خاطر نشان کرد، روسیه همچنان نیاز دارد تا نقش خود در توافقنامه دیپلماسی را با هدف کنترل بحران، ایفا کند.

کارنی گفت:مقامات اوکراین باید درباره آنچه که رخ داد، تحقیق گسترده کنند.وی افزود:آمریکا درباره این خسارت های دردناک متاسف است.

کارنی در بخشی دیگر از سخنان خود در واکنش به ویدئوی مربوط به فروش دختران نیجریه ای بر ادامه همکاری با دولت نیجریه در مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

کارنی گفت باید بگویم آنچه شاهدش هستیم، یک فاجعه غمبار و ناراحت کننده است. 

وی افزود رئیس جمهور چندین بار در جریان گزارش های مربوطه قرار گرفته است و تیم امنیت ملی وی اوضاع را در نیجریه  زیر نظر دارد. وزارت امور خارجه نیز به صورت منظم با دولت نیجریه در خصوص کارهایی که می تواند به یافتن و نجات دادن این زنان جوان کمک کند، در تماس است.

سخنگوی کاخ سفید گفت در حال حاضر، کمک های ضد تروریستی ما به نیجریه روی همکاری‌های اطلاعاتی، افزایش توان تحقیقاتی نیجریه متمرکز است و بر حفاظت از غیر نظامیان و حقوق بشر تاکید دارد.

کارنی گفت ما با دولت نیجریه برای تقویت نظام قضایی این کشور و افزایش اطمینان به دولت با کمک به محاکمه کشیدن عاملان این اقدام همکاری می کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار