والی داعش در ديرالزور سوريه کشته شد این در حالیست که در خبری دیگر، آمریکا می گوید که به ائتلاف اصلی مخالفان سوری اجازه می دهد که در شهر واشنگتن پایتخت آمریکا یک دفتر نمایندگی دیپلماتیک بگشاید.دولت آمریکا همچنین اعلام کرد به ارزش ۲۷ میلیون دلار تجهیزات در اختیار مخالفان در سوریه قرار خواهد داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه العالم؛ این شبکه در خبری فوری گزارش داد: جبهه النصره اعلام کرد که عامر الرفدان والی گروه داعش در دیرالزور را در درگیری های روستای عکیدات کشته است.

در عین حال، پیش از دیدار این هفته احمد جربا رئیس شورای مخالفان با مقام های بلندپایه آمریکایی در واشنگتن، آمریکا می گوید که به ائتلاف اصلی مخالفان سوری اجازه می دهد که در شهر واشنگتن دی سی پایتخت آمریکا یک دفتر نمایندگی دیپلماتیک بگشاید.

آمریکا قبلا در دسامبر ۲۰۱۲ این گروه را به عنوان نماینده مشروع مردم سوریه به رسمیت شناخته بود.

البته به گفته باربارا پلت خبرنگار بی بی سی در واشنگتن این بدان معنی نیست که آمریکا این شورا را به عنوان دولت سوریه به رسمیت می شناسد یا به اعضای آن مصونیت دیپلماتیک اعطا می کند.

این شورا همچنین اجازه نخواهد یافت سفارت سوریه در واشنگتن را در اختیار گیرد. این سفارتخانه در ماه مارس از سوی وزارت خارجه آمریکا معلق شده بود.

یک مقام آمریکایی که از او نام برده نشد به آسوشیتدپرس گفته است که ایجاد دفتر دیپلماتیک یکی از درخواست های اصلی شورای مخالفان بود.

انتظار می رود جربا روز پنجشنبه با جان کری وزیر خارجه دیدار کند.

این دیدار درحالی انجام می شود که نیروهای بشار اسد رئیس جمهور سوریه در نبرد با مخالفان دستاوردهایی داشته اند.

اسد اعلام کرده است که انتخابات ریاست جمهوری در ماه ژوئن برگزار خواهد شد.

کمک ۲۷ میلیون دلاری آمریکا به مخالفان مجموع کمک های این کشور را به ۲۸۷ میلیون دلار از زمان شروع مناقشه می رساند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار