مجری راه اندازی بخش زیر دریایی خط لوله گازی ساوت استریم برای راه اندازی دومین قطعه زیر دریایی این خط لوله با شرکت سوییسی آلسیز گروپ Allseas Group و شرکت ایتالیایی ساپیئم Sapiem قرارداد امضا کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازهدف ازخبرگزاری ریانووستی؛ اجرای طرح خط لوله گازی ساوت استریم که ظرفیت آن 63 میلیارد مترمکعب است، انتقال گاز روسیه به برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا با عبور از اعماق دریای سیاه و کشورهای حوزه بالکان است. همچنین هدف از اجرای این خط لوله گازی، کاستن از وابستگی تولید کنندگان و مصرف کنندگان گاز به کشورهای مسیر به ویژه اوکراین است. این خط لوله قرار است در سال 2018 به بهره برداری برسد.
با راه اندازی این خط لوله گازی قرار است حدود 15 درصد از نیاز کل کشورهای عضو اتحادیه اروپا به گاز تامین شود.
خط لوله گازی ساوت استریم قرار است خط لوله نورد استریم را تکمیل کند که از سال 2011 بدین‌سو با عبور از کشورهای حوزه بالتیک، گاز آلمان را تامین می کند.
به موجب این قرار داد قرار است شرکت آلسیز گروپ سوییس کار خود را از تابستان سال 2015 آغاز کند و تا آخر سال 2016 آن را به بهره برداری برساند. شرکت ساپیئم وابسته به شرکت انی ایتالیا نیز قرار است کارهای مهندسی، تدارکاتی و مدیریت ذخیره سازی لوله های این خط لوله گازی را برعهده گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار