دبیر شورای عالی ایرانیان خارج از کشور گفت: تهیه سند راهبردی ایرانیان خارج از کشور از سوی مجلس و دولت در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، "جواد قوام شهیدی" دبیر شورای عالی ایرانیان خارج از کشور در اولین جلسه هماهنگی فعالیت‌های مربوط به شورای عالی ایرانیان خارج از کشور گفت: 5 تا 7 اثر ایرانیان به عنوان مهاجر در خارج از کشور زندگی می‌کنند. همه ایرانیان هم به جهت مادی اقتصادی و هم اجتماعی سرمایه عظیمی برای کشور هستند لذا شورای عالی ایرانیان خارج از کشور درصددند با توجه به این ظرفیت‌ها وارد عمل شوند و موانع قانونی را در این زمینه ضبط کنند. 

شهیدی تأکید کرد: ایرانیان در عرصه‌های مختلف اقتصادی، علمی، اقتصادی و پزشکی در جهان بین 1 تا 10 نفر هستند از این‌رو انتظار می‌رود از این ظرفیت‌ها به طور کلی استفاده شود. 

وی تأکید کرد: به دلایل مختلف افتراق‌هایی درگذشته درباره ظرفیت ایرانیان خارج از کشور وجود داشت که باید حل شود و تکریم آنها جزو وظایف ماست.
 
شهیدی خاطر نشان کرد: تشکیل فراکسیون شورای عالی ایرانیان خارج از کشور در مجلس قدم مهمی بود زیرا قوه مجریه نمی‌توانست به تنهایی موانع موجود را در این زمینه از سر راه بردارد. 

دبیر شورای عالی ایرانیان خارج از کشور تصریح کرد: امیدواریم تهیه سند راهبردی ایرانیان خارج از کشور با کمک دستگاه‌های اجرایی و دولت نهایی شده و فضای خوبی در راستای تعامل سازنده با ایرانیان خارج از کشور به وجود بیاید. 


انتهای پیام/

برچسب ها: موانع ، ایرانیان ، تعامل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار