ایندیپندنت در گزارشی نوشت : اسپانیا از یهودیانی که در قرن 16 از اسپانیا اخراج شدند، دعوت به بازگشت به این سرزمین می‌کند ، اما از مسلمانان که روزگاری در این کشور زندگی می‌کردند نامی نمی‌برد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه ایندیپندنت در مقاله ای به قلم "رابرت فیسک" با اشاره به دعوت دولت اسپانیا و پرتغال برای بازگشت یهودیان به سرزمین‌هایشان می نویسد :اسپانیا از یهودیانی که از این سرزمین در قرن 16 اخراج گردیدند دعوت می کند تا به اسپانیا بازگردند ؛ اما از مسلمانان نامی‌ نمی‌برد.

این روزنامه می‌‌نویسد: اسپانیا و پرتغال که روزگاری سرزمین آندلس را تشکیل می‌دادند که توسط دولتی اسلامی اداره می‌شد، گویا مایل نیستند به سادگی میزبان ورود مسلمانان به اروپا باشند.

"رابرت فیسک " در این مقاله مینویسد : اسپانیا و پرتغال به فرزندان و نوادگان خانواده‌هایی که از این دوکشور اخراج شدند شهروندی اعطا می‌کند.

 فیسک سپس می‌نویسد: البته اخراج این افراد هم کاری زشت بوده اما گویا به نظر می‌رسد که این کار زشت مسلمانان را شامل نمی‌شود.

فیسک سپس می‌‌نویسد : فرزندان  همین خانوارهای یهودی که از اسپانیا و پرتغال اخراج شدند، می توانند پاسپورتی داشته باشند تا آزادانه میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا رفت و آمد نمایند و بسیاری از این افراد با وجوداینکه در اسرائیل زندگی می‌کنند دارای چنین حقی می‌باشند ، اما اسرائیل همین حق را از شهروندان فلسطینی برای بازگشت به سرزمین‌هایشان سلب می‌کند .


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار