امروزه در سراسر جهان، استفاده از غذاهای غنی شده با توجه به هزینه کمتر و مصرف ساده تر به خصوص در اطفال، جایگزین تجویز مکمل های دارویی شده است. در این میان، استفاده از این غذاها به خصوص در مواردی که با ویتامین های مورد نیاز بدن و کلسیم مورد نیاز استخوان ها غنی شده باشد، بیش از پیش حایز اهمیت خواهد بود.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران، در این راستا، محمد کریمی مدیر عامل شرکت توليد كننده اين محصول از تولید کیک بینگوپلاس به عنوان اولین کیک غنی شده با "ويتامين دي و كلسيم" در کشور توسط متخصصان این شرکت خبر داد.

وی توجه و کمک به ارتقا سلامت عمومی را مهمترین هدف در تولید محصولات غنی شده عنوان نموده و اضافه کرد: طبق تحقیقات انجام شده، تامين مقدار مورد نياز روزانه ويتامين D، به جذب بهتر كلسيم کمک می کند.

بر اساس این گزارش، امروزه با افزایش سطح آگاهی عموم جامعه، اهمیت دریافت میزان کافی ویتامین D و کلسیم بر کسی پوشیده نیست. به صورت طبیعی انواع معدودی از مواد غذایی غنی از ویتامین D می باشند. مطالعات نشان می دهد که ویتامین D در تمامي گروه هاي سني از نوزادی تا بزرگسالی و کهولت لازم و ضروري بوده و در جذب کلسیم و فسفر و جایگزینی آنها در استخوان و دندانها نقش اساسی دارد. از سوی دیگر دریافت میزان کافی ویتامین D با کاهش بروز سرطان ها و بیماری های خودایمنی همچون دیابت نوع اول و  ام اس(MS) مرتبط بوده و از برزو اختلالات رشدی همچون راشیتیسم، تاخیر در رشد دندان ها و پوکی استخوان جلوگیری می کند. دریافت ویتامین D پس از بروز بیماری های مذکور کمک چندانی به روند درمان نمی‌کند، بلکه برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری ها، باید از دوران طفولیت کلسیم و فسفر همراه با ویتامین D مصرف شود.  

کلسیم نیز عامل اصلي استحكام استخوان ها و سلامت دندان ها بوده و علاوه بر پیشگیری از بروز پوكي استخوان، در انقباض و انبساط ماهيچه ها و تنظيم ضربان قلب موثر است.

هر فرد روزانه به حداقل ۱۰ میکروگرم ویتامین D و 800 تا 1200 میلی گرم کلسیم نیاز دارد. طبق آخرین گزارشات حداقل ۸۰٪ کودکان ایرانی به درجات شدید و بیش از ۹۰٪ آنها به درجات متفاوتی دچار کمبود ویتامین D بوده و 90% خانواده های ایرانی کمتر از نیازشان کلسیم دریافت می کنند.

امروزه در سراسر جهان استفاده از غذاهای غنی شده با توجه به هزینه کمتر و مصرف ساده تر به خصوص در اطفال جایگزین تجویز مکمل های دارویی شده است. در این باره، مدیر عامل اين شركت افزود: با توجه به تاثير ویتامینD بر جذب کلسیم، كيك هاي غني شده بينگوپلاس كه مورد تائيد سازمان غذا و داروي ايران نيز مي باشد، از تركيب اين دو ماده به منظور افزايش جذب و تامین بخش مهمی از نیاز روزانه افراد به کلسیم و ویتامین D تولید شده و مي تواند به عنوان مكملي ايده آل جهت تامين سلامتي و شادابي تمامي گروه هاي سني پيشنهاد شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: کیک ، کلسیم ، ویتامین دی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار