گوگل گلاس یا عینک گوگل یکی از پروژه های پرسروصدای این کمپانی در سال های اخیر به شمار می‌رود، که قرار است در آینده کاربردهای گوناگونی داشته باشد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، در حال حاضر این ابزار پوشیدنی گوگل در اختیار عموم مردم قرار ندارد و البته اگر کسی خواهان آن باشد باید مبلغی معادل 1500 دلار برای خرید آن بپردازد، مبلغی که مقداری زیاد به نظر می‌رسد و این سوال را پیش میاورد که هزینه ی ساخت گوگل گلاس چه قدر است؟ کارشناسان Teardown.com هزینه ی ساخت این محصول را برآورد کرده اند، آن ها هزینه ی تولید عینک گوگل را تنها 5 درصد قیمت آن یعنی در حدود 80 دلار عنوان کرده اند.

البته اگر بخواهیم کمی صادقانه به موضوع نگاه کنیم، گوگل همواره این محصول را ابزاری مخصوص توسعه دهندگان معرفی کرده علاوه بر این موضوع هزینه های سنگین بخش تحقیق و توسعه ی گجت نیز باید به هزینه ی ساخت آن افزوده شود.

نکته جالب صفحه نمایش 5 دلاری استفاده شده در گوگل گلاس است، در هر حال بررسی های انجام شده در مورد هزینه ی ساخت این محصول رقم 80 دلار را براورد کرده است، اما یکی از سخن گویان گوگل اعلام کرده که برآورد 80 دلار کاملا اشتباه است و Teardown.com  نیز قبول کرده که این مبلغ ممکن است تغییر کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار