یک فوق تخصص اورولوژی می گوید:بر اساس بررسی‌ها،در سال‌های اخیر ارتباط بین بیماری‌های کلیوی و دیابت و فشار خون بیشتر شده است به طوریکه در حال حاضر نزدیک به دو سوم بیماری‌های کلیوی، در نتیجه دیابت و فشار خون بالا ایجاد می‌شود.

 قاسم ضیائی فوق تخصص اورولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: بیماری کلیه یک بیماری خاموش، بی‌صدا و بدون علامت است و اغلب مبتلایان به آن، تا مدت‌ها از بیماری خود بی‌اطلاع می‌مانند. 

 وی افزود: نبود علائم مشخص در مراحل ابتدایی بیماری موجب می‌شود که فرد بیمار از ابتلای خود به بیماری کلیوی بی‌اطلاع مانده و به همین دلیل اقدام خاصی برای درمان مشکل ایجاد شده صورت ندهد. 

 ضیائی با اشاره به اینکه افراد دیابتی و مبتلایان به فشار خون بالا باید بسیار مراقب بیماری‌های کلیوی باشند، اظهار داشت: بر اساس بررسی‌ها، در سالهای اخیر ارتباط بین بیماری‌های کلیوی و دیابت و فشار خون بالا بیشتر شده است به طوریکه در حال حاضر نزدیک به دو سوم بیماری‌های کلیوی، در نتیجه دیابت و فشار خون بالا ایجاد می‌‌شوند. 

وی گفت: باید کنترل بیشتری در مصرف مواد قندی، نمک و غذاهای پر چرب داشت و در واقع تا حد امکان باید از مصرف این مواد کاست. 

 ضیائی خاطر نشان کرد: مصرف برخی از دارو‌ها به ویژه داروهای مسکن و ضد درد نیز یک عامل مهم برای ابتلا به مشکلات کلیه محسوب می‌شود به همین دلیل در مصرف این دارو‌ها نیز باید دقت بیشتری کرد.


انتهای پیام/
برچسب ها: کلیه ، دیابت ، فشارخون ، نمک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.