وزیر خارجه ارمنستان گفت: بین دو کشور گفتگوی سیاسی نتیجه‌داری ایجاد شده و امروز فرصتی برای تبادل نظر در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی بود.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "ادوارد نعلبندیان" وزیر خارجه ارمنستان در نشست خبری مشترک با "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان که صبح امروز در وزارت خارجه برگزار شد گفت: بین دو کشور گفتگوی سیاسی نتیجه‌داری ایجاد شده و امروز فرصتی برای تبادل نظر در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی بود.

وی تصریح کرد: ما آمادگی خود را برای همکاری‌های متقابل سودمند بین دو کشور اعلام کرده‌ایم.

نعلبنیان اظهار داشت: ارمنستان گسترش و تقویت روابط دو جانبه را مهم می‌داند به همین خاطر در زمینه حمل و نقل و انرژی طرح‌های مهمی را تعیین کردیم که امیدواریم جامه عمل بپوشاند.

وزیر امور خارجه ارمنستان ادامه داد: در آموزش و فرهنگ تبادل نظر شد البته موضوعات بین‌المللی را هم بررسی کردیم که براین اساس مذاکرات ایران با گروه 1+5 هم نیز بررسی شد.

وی افزود: ارمنستان یکی از کشورهایی بود که از نتیجه مذاکرات ژنو که در نوامبر سال گذشته به دست آورد استقبال کرد و امیدواریم با اهتمام متقابل سودمند به نتیجه مطلوبی برسد.

نعلبندیان بیان کرد: امروز درباره موضوع بحران قره‌باغ تبادل نظر شد و از ایران به خاطر دیدگاه متعادلش تشکر می‌کنیم؛ همچنین وضعیت سوریه و اوکراین هم بررسی شد.

وزیر خارجه ارمنستان در پایان خاطرنشان کرد: افتخار بزرگی است که با رئیس‌جمهوری و رئیس مجلس شورای اسلامی ایران دیدار داشته باشم.

انتهای پیام/

برچسب ها: سیاست ، خارجی ، وزیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار