در نشست خبری وزرای خارجه ایران و ارمنستان مطرح شد

ظریف: ایران از هیچ نقشی برای صلح و ثبات دریغ نمی‌کند/ نعلبندیان: میان تهران_ایروان گفتگوی سیاسی نتیجه‌داری ایجاد شده است

وزیر امور خارجه گفت: ایران همواره تاکید دارد که منطقه ما دارای صلح و دوستی برای همه کشورها باشد و در این مسیر از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد به همین خاطر از هیچ نقشی برای صلح و ثبات دریغ نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ "محمدجواد ظریف" در نشست خبری مشترک با "ادوارد نعلبندیان" وزیر خارجه ارمنستان که امروز در وزارت خارجه برگزار شد، گفت: روابط ایران و ارمنستان بسیار مستحکم و دیرینه بوده و روابطی است که عمق فرهنگی دارد.
 
وی تصریح کرد: ارتباطات بسیار خوبی میان ارامنه به عنوان اقلیت فعال و محترم در ایران وجود دارد و روابط ایران و ارمنستان همواره براساس احترام متقابل و منافع مشترک بوده است.  
 
وزیر امور خارجه اظهار داشت: روابط نزدیکی در صحنه بین‌المللی بین دو کشور وجود دارد و ما از حمایت ارمنستان در مجامع بین‌المللی از ایران تشکر می‌کنیم.  
 
ظریف بیان کرد: گفتگوهای امروز ما پیرامون موضوعات مختلف در روابط دو جانبه اعم از فرهنگی، پارلمانی، سیاسی و اقتصادی بود و درباره راه‌های گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف دو جانبه مثل حمل و نقل، انرژی و بانکی صحبت و تبادل نظر شد به همین خاطر امیدواریم شاهد گسترش روابط دو جانبه باشیم.
 
وی ادامه داد: طی گفتگوهای امروز راجع به موضوعات بین‌المللی از جمله اوکراین و سوریه صحبت کردیم که نیاز به مواضع مشترک در این باره ضرورت دارد تا همه موارد پیگیری شود البته در مسالمت آمیز بودن آن تاکید شده است.
 
رئیس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: ایران همواره تاکید دارد که منطقه ما دارای صلح و دوستی برای همه کشورها باشد و در این مسیر از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد به همین خاطر از هیچ نقشی برای صلح و ثبات دریغ نمی‌کند.  
 
وزیر امور خارجه در پایان خاطرنشان کرد: ما در منطقه نیاز به درگیری نداریم و نیازمند رشد و توسعه و همکاری‌های اقتصادی هستیم.

وزیر خارجه ارمنستان: میان تهران_ایروان گفتگوی سیاسی نتیجه‌داری ایجاد شده است


"ادوارد نعلبندیان" وزیر خارجه ارمنستان در این نشست خبری گفت: بین دو کشور گفتگوی سیاسی نتیجه‌داری ایجاد شده و امروز فرصتی برای تبادل نظر در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی بود.

وی تصریح کرد: ما آمادگی خود را برای همکاری‌های متقابل سودمند بین دو کشور اعلام کرده‌ایم.

نعلبندیان اظهار داشت: ارمنستان گسترش و تقویت روابط دو جانبه را مهم می‌داند به همین خاطر در زمینه حمل و نقل و انرژی طرح‌های مهمی را تعیین کردیم که امیدواریم جامه عمل بپوشاند.

وزیر امور خارجه ارمنستان ادامه داد: در آموزش و فرهنگ تبادل نظر شد البته موضوعات بین‌المللی را هم بررسی کردیم که براین اساس مذاکرات ایران با گروه 1+5 هم نیز بررسی شد.

وی افزود: ارمنستان یکی از کشورهایی بود که از نتیجه مذاکرات ژنو که در نوامبر سال گذشته به دست آورد استقبال کرد و امیدواریم با اهتمام متقابل سودمند به نتیجه مطلوبی برسد.

نعلبندیان بیان کرد: امروز درباره موضوع بحران قره‌باغ تبادل نظر شد و از ایران به خاطر دیدگاه متعادلش تشکر می‌کنیم؛ همچنین وضعیت سوریه و اوکراین هم بررسی شد.

وزیر خارجه ارمنستان در پایان خاطرنشان کرد: افتخار بزرگی است که با رئیس‌جمهوری و رئیس مجلس شورای اسلامی ایران دیدار داشته باشم.



انتهای پیام/
برچسب ها: وزیر ، امور ، خارجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار