یکی از نمایندگان مخالف سوری از امضا شدن توافقنامه ، میان نمایندگان مخالفان و دولت سوریه خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، طبق اعلام یکی از نمایندگان مذاکره کننده مخالف دولت سوریه ، روز گذشته میان نمایندگان مخالف مسلح سوری و دولت سوریه توافقنامه مبنی بر عقب نشینی مخالفان مسلح از شهر حمص که در محاصره دولت سوریه قرار دارد به امضا رسیده است.

یکی از مذاکره کنندگان مخالف سوری که خود را "ابوحارث" معرفی نموده درگفتگوی اینترنتی با خبرگزاری فرانس پرس گفت: توافقنامه‌ای میان نمایندگان مخالف و دولت سوریه برای خروج شبه‌نظامیان از مناطق قدیمی شهر حمص به امضا رسید . وی گفت : توافق انجام شد و فقط اجرای آن باقی مانده است.

طی این توافق قرار است تا تمامی شبه‌نظامیان مخالف سوری که تعدادشان 2250 تن هست از مناطق قدیمی حمص که در محاصره  دولت سوریه هست ، در برابر آزادی 70 تن از افرادی که در دستان جبهه اسلامی سوریه اسیر می‌باشند ، عقب نشینی نمایند.

این توافق اعلام می‌دارد که تمامی شبه‌نظامیان همراه با خانواده‌هایشان و با سلاح فردی خود و چمدانهایشان بوسیله اتوبوس‌هایی که با اسکورت پلیس سوریه همراه است از مناطق قدیمی حمص خارج شوند.

قرار است تا این افراد به سمت ریف شمالی حمص بروند و طبق توافقنامه مجروحان نیز با خودروهای هلال احمر منتقل می‌گردند.

این توافقنامه اعلام می‌دارد که اجرای توافقنامه پس از آن صورت می‌پذیرد که اسرای زندانی در نزد جبهه اسلامی  آزاد شوند و اجازه داده شود تا به دوشهر "نبل " و "الزهرا"در حلب وسائل امدادی وارد گردد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار