یک کارشناس مسائل هسته‌ای گفت: به نظر می‌رسد با توجه به شرایط کنونی جامعه بین‌المللی و همچنین مشکلات موجود بر سر راه غرب، این کشورها همواره بر پیگیری مذاکرات با ایران تاکید داشته و همچنان امیدوارند تا از طریق این مذاکرات به نتایج مثبتی با ایران دست یابند.

"مهدی فتحی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اظهارات سخیف "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان و "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: اظهارات مرکل و اوباما در کاخ سفید!!!! درباره موضوعات مختلفی از جمله مسئله اوکراین، مسائل مربوط به جاسوسی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا از صدراعظم آلمان و همچنین مسئله هسته‌ای کشورمان و گفتگوها با ۱+۵ صورت گرفته است.  
 
وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد که دو کشور آلمان و آمریکا، هردو خواستار ادامه مذاکرات هستند، ادامه داد: هردو کشور بر ادامه مذاکرات همواره در سطح عالی‌ترین مقام تاکید دارند، البنه هرازگاهی از‌‌ ادبیات دوگانه‌ای استفاده می‌کنند که می‌توان گفت بیان این قبیل اظهارات بیشتر اهرمی برای راضی کردن رسانه‌ها یا کسانی که مخالف مذاکرات بوده، است.

فتحی تصریح کرد: به نظر می‌رسد با توجه به شرایط کنونی جامعه بین‌المللی و همچنین مشکلات موجود بر سر راه غرب، این کشورها همواره بر پیگیری مذاکرات با ایران تاکید داشته و همچنان امیدوارند تا از طریق این مذاکرات به نتایج مثبتی با ایران دست یابند.  
 
این کارشناس مسائل هسته‌ای با تاکید بر اینکه لابی صهیونیستی، کنگره آمریکا و کشورهایی همچون عربستان همواره مخالف پیشرفت روند این مذاکرات هستند، درباره بخش دیگر اظهارات رئیس جمهوری آمریکا و صدر اعظم آلمان، افزود: بخش دوم صحبت‌ها خطاب به آن رسانه‌هایی است که بیشتر به دنبال ناکامی مذاکرات و یا تشدید دشمنی میان ایران و غرب هستند.

فتحی با بیان اینکه ادبیات کشورهای غربی علیه ایران را ادبیاتی دوگانه‌ برشمرد و ادامه داد: به نظر من این دولت‌ها در تلاش برای ادامه مذاکرات با کشورمان بوده، چراکه در حال حاضر گزینه‌های دیگر را در دست ندارند و به خوبی می‌دانند که تحریم‌ها علیه کشورهای دیگر به ویژه ایران هیچ‌گونه نتیجه‌ای برای آنها در پی نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: پیشرفت‌ها در ایران بومی شده، تعداد سانتریفیوژهای تاسیسات هسته‌ای به بالای ۱۹ هزار تا رسیده است، بنابراین به نظر نمی‌رسد که تحریم راهکار مناسبی برای کشورهای غربی بوده باشد.

فتحی در پایان خاطرنشان کرد: اگر تحریم گزینه مناسبی برای آنها به شمار می‌رفت، غرب هرگز مذاکره با ایران را انتخاب نمی‌کرد، از این رو می‌توان گفت که این کشورها در حال حاضر تلاش می‌کنند تا روند مذاکرات با ایران را ادامه دهند و از طریق این مذاکرات به نتیجه‌ای دست پیدا کنند.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار