یک کارشناس امور اجتماعی گفت: تربیت والدین و فرهنگ محیطی که در نوجوانان در آن زندگی و تحصیل می‌کنند از عوامل عمده پیشگیری از وقوع جرم است.

شهواری کارشناس امور اجتماعی در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، گفت: بزهکاری به عنوان یک مشکل روانی و اجتماعی بوده که در میان همه جوامع مطرح است و تمام جامه را به فکر فرو برده است و بزهکاری نوجوانان به علت اینکه امکان پیشگیری  به علت کهنه نشدن قضیه و عادت‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است.
 
وی در ادامه اظهار کرد: برای جلوگیری از بزهکاری نوجوانان، والدین باید از همان کودکی فرزندان خود را به خوبی تربیت کرده تا احیانا مواجه شدن با جرم از ارتکاب آن امتناع کنند ه در این زمینه دست اندرکاران تعلیم و تربیتی در وزارت آموزش و پرورش و مسئولین ذیربط دولتی و همچنان سازمان‌های مردم نهاد نقش بسزایی در شناسایی مشکلات نوجوانان از بین بردن علل بزهکاری دارند.
 
شهواری گفت: عوامل تشکیل دهنده شخصیت، وراثت و محیط است به طوری که از هنگام تربیت نخستین در خانه و سپس براساس نوع تعلیم و روش تربیت در مدرسه و متعاقبان به تدریج برپایه چگونگی فرهنگ جامعه شخصیت فرد را ساخته و زا طرفی دیگر، از آنجا که عوامل وراثتی غیر قابل تغییر است، بنابراین نقاط ضعف موروثی را در سایه آموزش درست و مهارت‌های لازم تا حد چشم‌گیری می‌پوشاند.
 
شهواری در پایان خاطرنشان کرد: ما برلی جلوگیری از وقوع ارتکاب جرم توسط نوجوانان باید فرزندانمان را از دیدن خیلی‌هایی وحشی واکنش جلوگیری کرده و به صورت نامحسوس رفتار فرزندان را کنترل کرده و نگه داشته که در هر محیطی و با هر تخصصی ارتباط برقرار کنند و نکته آخر اینکه در محیط خانه باید از محبت کردن به نوجوانان هیچ عبایی نکنند.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: بزهکار ، نوجوان ، تربیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار