مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه گفت: برنامه داریم زیست گاه ها و مناطق تحت حفاظت خود را در سال جاری دو برابر کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

تورج همتی درخصوص برنامه های محیط زیست درسال جاری، گفت: برنامه داریم در سال جاری منطقه شکار ممنوع زله زرد را به منطقه حفاظت شده ارتقاء دهیم و دو منطقه امروله و دالاخانی را نیز شکار ممنوع کنیم.

وی همچنین از برنامه ریزی برای تبدیل منطقه شکار ممنوع قراویز به یک پناهگاه حیات وحش و ایجاد پارک صلح و دوستی بین المللی در آن خبر داد.

به گفته این مسئول منطقه قراویز یکی از زیستگاه های منحصربه فرد آهوی ایرانی در غرب کشور است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه افزود: در حال پیگیری هستیم منطقه شکار ممنوع نواکوه که یک اکوتون طبیعی است را به منطقه حفظت شده ارتقاء دهیم.

همتی تبدیل تالاب هشیلان به یک رامسر سایت را نیز از دیگر برنامه ها عنوان کرد و ادامه داد: در حال رفع تعارضات و پلمپ چاه های غیرمجاز حاشیه آن هستیم.

وی مدیریت گونه های جانوری خصوصا گونه های در حال انقراض را نیز از دیگر برنامه ها برای سال جاری اعلام و خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم پروانه های شکار را کاهش دهیم.

این مقام مسئول مدیریت مصرف پسماندها، بازیافت نخاله های ساختمانی و برنامه ریزی برای ایجاد مناطق بازیافت زباله در نقاط مختلف استان را نیز از دیگر برنامه ها ذکر کرد.


برچسب ها: کرمانشاه ، مناطق ، محیط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.