روزنامه روسی کامرسانت خبر داد تا پایان سال جاری ، روسیه اولین بخش از جت‌های آموزشی نظامی یاک130 را به سوریه تحویل خواهد داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل ازروسیا الیوم روزنامه روسی کامرسانت اعلام کرد : روسیه برای ارسال اولین بخش از جت‌های آموزشی نظامی "یاک-130" تا پایان سال جاری برنامه‌ریزی کرده است.

این روزنامه از یک منبع نزدیک به شرکت "روس ابارون اکسپورت" که صادرات سلاح‌های روسی به خارج از این کشور را اداره می‌کند اعلام کرده است که دمشق تا پایان سال جاری 9 تا از این جت‌ها و درسال‌های 2015 و 2016  ،به ترتیب12 و 15 تا از این نوع هواپیماها را به سوریه تحویل خواهد داد.

این روزنامه در ژوئن سال گذشته نیز اعلام کرده بود که : سوریه حدود 100 میلیون دلار در ازای 6 هواپیما که بزودی به این کشور صادر می‌گردد ؛ برطبق قراردادی که در دسامبر سال 2011 بسته شد و در آن بر تجهیز دمشق به 36 هواپیمای از نوع یاک 130 تأکید می‌شد ، پرداخت نموده است.

همچنین خبرگزاری ریانووستی از قول یک منبع روسی اعلام کرده است که تولید هواپیماهای ویژه سوریه تمام گردیده است ؛ اما این کار نیاز به اتخاذ تصمیمی سیاسی دارد تا این هواپیماها به سوریه تحویل گردد.

موسکو اعلام کرده است که آنچه که به سوریه صادر می‌کند فقط سلاح دفاعی برای دفاع در جنگی داخلی است که این کشور از سال 2011 با آن درگیر می‌باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: روسیه ، هواپیمای ، دمشق ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار