جشنواره گل محمدي با شعار «در بهار علوی از عطر نبوی تا شمیم مهدوی» به همت شهرداری کاشان از امروز 15 ارديبهشت تا 23 خرداد ماه به صورت متمركز در بام شهر كاشان آغاز مي شود.

سيد محمد ناظم رضوي، شهردار كاشان، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان در کاشان گفت: برپایی نمايشگاه صنايع دستي، غرفه گلابگيري و عرضه گلاب و عرقيات، برگزاري کاروان نمادین گل وگلاب در محوطه بام شهر با انتخاب هيات داوران، بررسي و کيفيت گل و چگونگي تبديل آن به گلاب، برگزاري تورهاي کاشان گردي و کويرگردي از جمله برنامه هاي این جشنواره در سالن روباز بام شهر کاشان است.

وی همزمانی جشنواره گل محمدی کاشان با اعیاد رجبیه و شعبانیه بویژه عید بزرگ مبعث و نیمه شعبان را فرخنده و مبارک دانست و گفت: اطلاع رسانی وسیع برای آگاهی گردشگران و شهروندان از طریق بنرهاي تبليغاتي جشنواره در مبادي ورودي این شهرستان، عوارضي اتوبان كاشان اصفهان، عوارضي اتوبان كاشان قم تهران، دارالسلام گلابچی در ورودي جاده قديم نطنز و پليس راه راوند نصب شده است.

به گفته وی،شهرداری كاشان براي جلوگيري از ترافيك در شهرهاي قمصر، برزك ، نياسر پاركينگ هاي رايگان براي مسافران در این شهرستان كاشان پيش بيني شده است تا گردشگران با پارك خودورهايشان و استفاده از اتوبوس هاي ويژه شرکت اتوبوسرانی شهرداری با آرامش و رضایت خاطر از سفر به این شهرستان سرویس دهی شوند.

شهردار كاشان در ادامه مجموع وسعت گلستانهای این شهرستان را 1650 هکتار عنوان کرد و گفت: 76 هکتار آن در بخش مرکزي اين شهرستان و بخش اعظمی از این گلستان هادر شهرهاي قمصر، نياسر، برزک، جوشقان و کامو است.

ناظم رضوي، وجود کارگاه های صنعتي با صنايع فرآوري و بسته بندي و سنتي گلابگیری در شهرستان کاشان را یادآورشد و گفت:هم اکنون 25 کارخانه صنعتي و يک هزار و 500 کارگاه سنتي با بيش از 3 هزار و 500 ديگ در اين شهرستان گلاب ، عرقيات گياهي ، اسانس و عطر گل محمدي توليد مي کند.

وي، اشتغال یکهزار بهره بردار کاشانی در توليد گلاب و عرقيات را خاطرنشان کرد و گفت:این تعداد در زمان کاشت، داشت و برداشت گل و آیین گلابگیری به 22 هزار نفر افزايش مي‌يابد.

به گفته وی، استان اصفهان و شهرستان کاشان رتبه سوم کشور را در پرورش گل محمدي دارد.

انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.