کارشناس اقتصادی گفت: دولت به خاطر این که نقدینگی به بازارهای غیرمتشکل روانه نشوند نقش حاکمیتی در بازار سرمایه ایفا می‌کند.

محسن ایلچی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران افزود: دولت به خاطر اینکه این نقدینگی به بازارهای غیرمتشکل روانه نشوند نقش حاکمیتی در بازار سرمایه ایفا می‌کند.
 
وی اظهار داشت: تورم فروردین‌ماه از سوی بانک مرکزی 32.5 درصد اعلام شد که اگر این سرمایه‌ها به سمت بانک جذب می‌شد جذابیت برای سرمایه‌گذاران در بورس نداشت.
 
این کارشناس تصریح کرد: اگر نرخ سود بانکی بالا می‌رفت همراه این افزایش بر هزینه‌های تولید نیز افزوده می‌شد و سرمایه‌گذاری را با مشکل مواجه می‌ساخت.
 
ایلچی تأکید کرد: دولت با طرح هدفمندی دوم یارانه‌ها و کاهش تورم روبرو است که در این شرایط مجبور است پول با برنامه داشته باشد که که به سمت بازارهای غیرمتشکل دیگر نرود و در بورس نگه‌داری شود.
 
وی در پایان یادآور شد: نرخ سود زمانی که تصویب شد کاهش می‌یابد و هم‌چنین در حال حاضر دو نگاه متفاوت به بازار سرمایه به وجود آمده که در مقابل یک دیگر هستند و هم الآن در بخش تولید فضای کاتوده‌ای برقرار است که هر کدام از متغییرها اقتصادی حرکت خودشان را دارند و این موضوع آسیب‌های بیشتری به دولت می‌زند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار