وجود رشته علوم اسلامی، فلسفه و ادیان با عنوان علوم دینی و قرآن پژوهی با رویکرد تحقیقات بنیادی یکی از محورهای امسال جشنواره جوان خوارزمی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان ،مدیر کمیته علمی اجرایی جشنواره جوان خوارزمی در بخش دانش آموزی گفت: وجود رشته علوم اسلامی، فلسفه و ادیان با عنوان علوم دینی و قرآن پژوهی با رویکرد تحقیقات بنیادی یکی از محورهای امسال جشنواره جوان خوارزمی است.

نعمت الله کاظمی فرامرزی افزود: ارایه آموزش ضمن داوری طرح های ارایه شده، از دیگر رویکردهای جدید این جشنواره برای امسال است.

وی تصریح کرد: در این شیوه نواقص طرحها اعلام می شود و دانش آموزان می توانند به منظور کیفیت بخشی، در طرح هایشان تجدید نظر کرده و به رفع نواقص بپردازند.

وی فعالتر شدن پژوهش سراهای استانهای مختلف را از ویژگیهای جشنواره جوان خوارزمی امسال دانست و ادامه داد: دبیران جشنواره از دانش سراها انتخاب می شوند که در برگزاری مراحل مختلف نقش دارند.

وی با اشاره به فرآیند یکسال برگزاری جشنواره جوان خوارزمی در کشور، افزود: پس از ثبت نام در اردیبهشت، خرداد و تیر کار داوری، مرداد و شهریور مرحله داوری کشوری و مهر و آبان مرحله داوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می شود.

کاظمی با اشاره به وجود مزایای این جشنواره برای آزمون ورود به دانشگاه و بنیاد ملی نخبگان، خاطرنشان کرد: جشنواره خوارزمی عرصه ای تحقیقی و پژوهشی است و دانش آموزان برای ورود به دانشگاه باید تمرکز خود را بر آزمون سراسری قرار دهند.

وی با اشاره به راهیابی 42 طرح از جشنوراه جوان خوارزمی سال گذشته مورد تایید داوران وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پیش بینی کرد: 20 تا 21 هزار طرح با مشارکت 25 هزار دانش آموز در جشنواره جوان خوارزمی امسال حضور یابند.

وی با اشاره به برگزاری چهارمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی، خاطرنشان کرد: این جشنواره برای دانش آموزان دوره اول متوسطه و دانش آموزان دوره راهنمایی برگزار می شود که مهلت ثبت نام آن تا پایان اردیبهشت است.

مدیر کمیته علمی اجرایی جشنواره حوان خوارزمی در بخش دانش آموزی با بیان اینکه جشنواره نوجوان خوارزمی فقط تا مرحله استانی ادامه می یابد، گفت: هدف از برگزاری این جشنواره آشنایی و آمادگی هر چه بهتر دانش آموزان با جشنواره جوان خوارزمی است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.